۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۷۰۸۶۶۸
نماینده ولی فقیه در کاشان:

جهان در آستانه یک نظم نوین است

جهان در آستانه یک نظم نوین است
اصفهان - حجت الاسلام والمسلمین حسینی جهان را در آستانه یک نظم نوین دانست و گفت: حوادث اوکراین نشان از سرعت گرفتن پیچ تاریخی است که رهبری ۱۰ سال قبل مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که درمصلی بقیه الله الاعظم کاشان برگزار شد، با تبریک عید فطر با اشاره به اینکه ستون دین نماز است، گفت: فرزندان خود را نمازخوان تربیت کنید.

وی ترویج معاد باوری را یکی از راه نماز خوان تربیت کردن فرزندان دانست و براقامه نماز اول وقت تأکید کرد و افزود: فضیلت نمازاول وقت، فضیلت آخرت بر دنیا است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: به تعبیر قرآن، اگر اقامه نمازبا کیفیت اول وقت ترویج شود سبب خواهد شد در کوتاهترین زمان ممکن ریشه بدحجابی و بی حجابی در کشور کنده شود.

وی یادآور شد: امروز یکی از گرفتاری مردم شهرستان کاشان ورود افراد بدحجاب و بی حجاب در ایام تعطیلات به خانه‌های تاریخی این شهرستان است.

به گفته وی مردم کاشان هم وظیفه ارشاد افراد غافل و هم وظیفه امر و نهی نسبت به هنجارشکنان و مهمتر از آن ترویج کیفیت نماز اول وقت را که سبب پیشگیری از مفاسد اجتماعی است برعهده دارند.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه با تأکید براقامه سه نوبت نماز جماعت از سوی ائمه جماعات درمساجد، گفت: تلاش کنید رونق نماز جماعت صبح روز‌های ماه مبارک رمضان را درماه‌های دیگر سال ادامه دهید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه به فرمایش رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان و مطرح کردن دوباره پیچ تاریخی بعد از ۱۰ سال، افرود: رهبرمعظم انقلاب اگر یک دهه قبل مطرح کرد جهان در حال گذرازیک پیچ تاریخی است، امروز اعلام می‌کند حوادث اوکراین نشان دهنده سرعت گرفتن این پیچ تاریخی است.

وی با بیان اینکه امروز جهان درآستانه یک نظم نوین است و جنگ اوکراین را باید با دید عمیق تری نگاه کرد، اظهارداشت: جنگ اوکراین تنها حمله نظامی یک کشور به کشوردیگر نیست و ریشه‌های حرکت آن که ریشه‌های عمیقی است امروز در اروپا مشاهده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی در فاصله یک ساله ۲۲ بهمن ۸۹ تا ۹۰ چهار فرعون مصر، یمن، لیبی و تونس سرنگون شد، افزود: امروزبه لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری باید جایگاه خود را در نظم نوین جهانی پیدا کنیم./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات