۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۷۰۴۷۰۶

تخصیص تهسیلات ویژه به صنایع دارو سازی

تخصیص تهسیلات ویژه به صنایع دارو سازی
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در پی ساماندهی یارانه دارو تدبیر شد تا بانک‌ها وام و تسهیلات مورد نیاز را برای رفع مشکل سرمایه در گردش صنایع کوچک دارویی در اختیار آنان قرار دهد.
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، سید جلیل میرمحمدی میبدی با اشاره به ساماندهی یارانه دارو و تخصیص آن به بیمه‌ها افزود: تا دیروز ارز ترجیحی در اختیار واردکنندگان و صنایع تولیدکننده دارو قرار می‌گرفت و اکنون باید با ارز آزاد خرید کنند، برخی صنایع کوچک دارویی شاید دچار مشکل سرمایه در گردش شوند، این امر به شکلی تدبیر شد که بانک‌ها وام و تسهیلات مورد نیاز را برای سرمایه در گردش در اختیار صنایع کوچک داروسازی قرار دهند.

وی درباره پوشش بیمه‌ای افراد فاقد بیمه گفت: در این مسیر یکسری افراد فاقد بیمه هستند، در بودجه ۱۴۰۱ پنج هزار میلیارد تومان برای این افراد دیده شده و بیمه‌ها برای بیمه کردن این افراد مکلف شده‌اند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: از کسانی که فاقد بیمه هستند درخواست می‌کنم پیگیری کنند تا تحت پوشش بیمه قرار گیرند و درباره کسانی نیز که وسع مالی ندارند دولت مکلف شده است این افراد را رایگان بیمه کند.

میرمحمدی ادامه داد: همه کسانی که تحت پوشش بیمه‌های مختلف مانند بیمه سلامت و تأمین اجتماعی هستند، از یارانه دارو بهره مند می‌شوند.
 
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
ارسال نظرات