۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۷۰۳۷۲۴

رژیم صهیونیستی قبرستان تاریخی قدس را به آمفی تئاتر و پارک تبدیل می کند

رژیم صهیونیستی قبرستان تاریخی قدس را به آمفی تئاتر و پارک تبدیل می کند
ابوزهره تاکید کرد: پروژه ای که روزنامه هاآرتص اسرائیل به ساخت آن اشاره کرده شامل احداث یک پارک و یک آمفی تئاتر می شود که در قبرستان تاریخی شهر قدیمی قدس ساخته شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، مصطفی ابوزهره رئیس کمیته مراقبت از قبرستان های اسلامی در قدس اشغالی تاکید کرد: پروژه ای که روزنامه هاآرتص اسرائیل به موافقت مقامات اسرائیل با ساخت آن در قبرستان الیوسفیه اشاره کرده اند، شامل احداث یک پارک و یک آمفی تئاتر می شود که قرار است روی یک زمین متعلق به یک خانواده فلسطینی چسبیده به این قبرستان تاریخی در شمال شرق دیوار اطراف شهر قدیمی قدس ساخته شود.

ابوزهره اظهار داشت: مقامات رژیم اشغالگر قدس، زمین اختصاص داده شده به این پروژه را که متعلق به خانواده عویس و چسبیده به قبرستان الیوسفیه است، مصادره کرده اند و عملیات خاک برداری آن نیز به پایان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تنها هفت قبر به همراه عمارت شهید در این زمین باقی مانده است، افزود: روی این زمین، یک آمفی تئاتر برای گردشگران و صهیوینست ها ساخته خواهد شد و قبرستان الیوسفیه نیز به پارک تبدیل خواهد شد.

گفتنی است ماه اکتبر گذشته در هنگام خاک برداری در این قبرستان، استخوان های انسانی در این منطقه کشف شده بود اما شهرداری رژیم شغالگر قدس علی رغم مخالفت های صاحبان زمین ها و اداره اوقاف قدس، به فعالیت های خود ادامه داد./۹۸۸/

ارسال نظرات