۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۷۰۳۶۶۰
مقام حزب‌الله:

صهیونیست‌ها در قفس گرفتار شده‌اند

صهیونیست‌ها در قفس گرفتار شده‌اند
محمد رعد با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی اکنون در قفس گرفتار شده تاکید کرد، اجازه دست‌درازی اسرائیل به قطره‌ای از آب‌های لبنان را نمی‌دهیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «محمد رعد» رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در یک مراسم یادبود که با مشارکت شخصیت‌ها و فعالان برگزار شده بود، اعلام کرد: همه جهان به این فکر می‌کنند که چگونه با مقاومت صحبت کنند؛ اما اینجا در لبنان برخی را می‌بینیم که صرف نظر از اتفاقاتی که در منطقه می‌افتد به دنبال تعامل و صحبت با اسرائیلی‌ها هستند.

محمد رعد درباره وضعیت دشمن صهیونیستی تاکید کرد که اسرائیل اکنون در یک قفس گرفتار شده است. ما اینجا سوال می‌کنیم که آیا عدم اقدام رژیم صهیونیستی برای بمباران و تجاوز به لبنان از کرامت اخلاقی این رژیم ناشی می‌شود؟! یا اینکه از واکنش مقاومت می‌ترسد. دشمن به خوبی متوجه شده که هرگونه واکنش مقاومت سرنوشت اسرائیل را متوقف خواهد کرد و صهیونیست‌ها در قفس گرفتار شده‌اند و توانایی حرکت ندارند. هر تیری که به خطا برود و یک لبنانی را مورد هدف قرار دهد، ما در برابر خدا و مردم خود متعهد هستیم که پاسخ آن را بدهیم.

این مقام حزب الله تاکید کرد: اسرائیل از ترس اینکه اوضاع آن از هم بپاشد در قفس خود باقی مانده و مجبور است به قواعد و معادله بازدارندگی که مقاومت علیه آن تحمیل کرده است، پایبند باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: در مقابل این وضعیت و با وجود غرور و عزت و برتری که اکنون احساس می‌کنیم و در حالی که دست ما بالای دست دشمن است، برخی هستند که می‌خواهند ما را به دوره اسرائیل برگرداند؛ اما این بار به بهانه مواضع عربی. در سال 1982 که تجاوزات اسرائیل علیه لبنان آغاز شد برخی در تیم ضد عربی بودند و می‌خواستند اسرائیلی‌ها را بیاورند تا بر کشور ما حکومت کنند.

رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان تصریح کرد: اما امروز می بینیم که همین اعراب در کنار صهیونیست‌ها ایستاده‌اند و به ما اعتراض می‌کنند و مدعی هستند که ما با عربیت مخالفیم و عرب واقعی آنها هستند؛ درحالی که برای تغییر معادلات و ترمیم چهره خود تلاش می‌کنند و می‌خواهند شکست و همدستی با دشمن اسرائیلی را توجیه کنند.

وی همچنین به مسئله انتخابات پارلمانی لبنان اشاره کرده و گفت: در اینجا مسئله کاهش یا افزایش کرسی‌ها نیست؛ بلکه مسئله اصلی به چشم انداز سیاسی این انتخابات مربوط می‌شود و اینکه آیا حاکمیت ملی ما را محقق خواهد کرد؟

محمد رعد همچنین به مسئله ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی پرداخت و گفت: چند روز قبل میانجی آمریکایی در مسئله اکتشاف گاز و ترسیم مرزها به لبنان آمد تا نقش روباه را در تقسیم پنیر میان مخالفان بازی کند.

وی افزود، میانجی آمریکایی می‌گوید ما برای اینکه بتوانیم در آب‌های سرزمینی خودمان به دنبال اکتشاف گاز باشیم و با پول آن بدهی‌هایمان را بپردازیم ممکن است که میدان گازی ما و اسرائیلی‌ها در عملیات حفاری در آب مشترک باشد.

این مسئول حزب الله تاکید کرد، ما ترجیح می‌دهیم گاز خود را در آب‌هایمان مدفون باقی بگذاریم تا مانع دست‌درازی صهیونیست‌ها به قطره‌ای از آب‌های سرزمینی‌مان شویم. ما نادان نیستیم و دشمن و همه کسانی که با آن ارتباط دارند -چه میانجی باشند و -چه غیرمیانجی باید بدانند تا زمانی که ما به آن شکلی که می‌خواهیم اقدام به اکتشاف و بهره‌مندی از منابع دریایی خود نکنیم، اسرائیلی‌ها نمی‌توانند در مرزهای ما به دنبال حفاری و اکتشاف گاز باشند.

به گزارش تسنیم، در 5 دور مذاکرات غیرمستقیم بی حاصل میان لبنان و رژیم صهیونیستی، طرف آمریکایی و اسرائیلی اصرار داشتند که ماهیت مذاکرات را به حاشیه برده و از این مذاکرات برای کشاندن لبنان به مسیر عادی‌سازی با دشمن صهیونیستی بهره‌برداری کنند.

در این زمینه منابع آگاه به پرونده مرزهای دریایی لبنان و فلسطین اشغالی گزارش دادند که طرح جدید میانجی آمریکا مربوط به تقسیم منابع در میادین مشترک زیر سطح آب با واگذاری کار حفاری مشترک به شرکت‌ها و تقسیم درآمدهاست که پیشنهاد قدیمی آمریکاست به منظور یافتن سازوکاری برای تقسیم، نه مرزبندی. درواقع میانجی واشنگتن از تقسیم منابع و درآمدها صحبت می‌کند نه تعیین مرزها! و این یعنی تلاش برای امضای توافق عادی سازی اقتصادی میان لبنان و رژیم اسرائیل؛ موضوعی که مستلزم هوشیاری طرف لبنانی است.

محمد رعد همچنین به بیانیه وزارت خارجه لبنان درباره بحران اوکراین اشاره کرده و گفت: این بیانیه به مزاج برخی از طرف‌هایی که دوستدار غرب هستند خوشایند است؛ اما لبنان هیچ ارتباطی به این مسئله ندارد. سفیر آمریکا به دنبال تماس با سراسر دنیا بود تا بیانیه‌ای صادر کنند که در آن موضع مخالف آمریکا اتخاذ نشده باشد.

بعد از این که وزارت خارجه لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود که عملیات نظامی روسیه در اوکراین محکوم است و خواستار توقف آن شده بود، بسیاری از مقامات لبنانی آن را رد و تاکید کردند که این موضع‌ وزارت خارجه تحت فشار سفارت آمریکا اتخاذ شده است.

رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در پایان سخنان خود تاکید کرد، معیار برخی این بوده که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها از آنها راضی باشند و با همین معیارها کشور ما ویران شد و ما اکنون سوال می‌کنیم که آیا ما یک سیستم بانکی و موسسات اقتصادی فعال در کشور داریم؟/۹۸۸/

ارسال نظرات