۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۷۰۳۴۱۹
آیت الله کعبی در گفت‌وگو با رسا:

جریان های اشرافی، هنری به جز تفرقه افکنی و سیاه نمایی ندارند

جریان های اشرافی، هنری به جز تفرقه افکنی و سیاه نمایی ندارند
نماینده خبرگان با بیان اینکه جریان های اشرافی نمی توانند ادعای جمهوریت و دفاع از مردم داشته باشند گفت: این افراد هیچگاه دلسوز مبانی انقلاب اسلامی نیستند.

آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه کسانی که زندگی و مشی اشرافی دارند، نمی‌توانند مدعی پایبندی به انقلاب باشند، پرداخت و گفت: همواره در طول چهل و سه انقلاب بزرگترین ضربه به نظام توسط افراد و جریان هایی زده شده که اشرافی گری را پیشه کرده اند و طرح آنها در روابط بین الملل تسلیم در برابر خواسته های دشمن بوده و استکبار جهانی را به مثابه کدخدا قلمداد می کردند.

وی با انتقاد از عملکرد نامطلوب دولت های اصلاح طلب اظهار کرد: زمانی که این افراد و جریان ها مدیریت اجرایی کشور را برعهده داشتند بزرگترین تهدیدها را برای امنیت و اقتدار ملی، وحدت و انسجام کشور رقم زدند و عمده نارضایتی مردم از ناکارآمدی افراد مدعی در دوران مسؤولیت آنها بوده است.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: عملکرد نامطلوب و مدیریت بد این جریان ها سبب ایجاد وضعیت بد اقتصادی کشور شده اما الان آنها مدعی شدند که مردم از حاکمیت و نظام ناراضی هستند.

وی با بیان اینکه جریان اشرافی نمی تواند ادعای جمهوریت و دفاع از مردم را داشته باشد، تصریح کرد: جریان های اشرافی که از اعتماد امام خمینی(ره) و رأی مردم و خون شهدا سوء استفاده کردند و متاسفانه آنها در جهت فعالیت های حزبی و جناحی رویکرد مخالفت با راه امام راحل و شهداء را طی می کنند.

نماینده مجلس خبرگان بیان کرد: متاسفانه جریان های اشرافی به جز تفرقه افکنی و سیاه نمایی هنر دیگری برای ملت ایران از خود نشان ندادند، در حالی که این افراد و جریان ها سستی، تردید، روشن فکر نمایی، غرب‌گرایی و افکار التقاطی را به نام عقلانیت و روشن فکری در جامعه ترویج کردند.

وی با بیان اینکه امروز در چرخه مدیریت کشور تحول ایجاد شده و به نفع مردم است، ابراز داشت: امروز جوانان مومن انقلابی، متعهد و متخصص امور کشور را بر عهده گرفتند، اما این جریان ها بیانیه ای صادر کردند و نشان دادند که از اصول و آرمان‌های انقلاب فاصله بسیاری گرفته اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: افراد و جریانهای اشرافی هیچ زمانی دلسوز مبانی انقلاب اسلامی، امام و شهدا نبوده و همواره اندیشه های التقاطی را ترویج می کنند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
عسگری
Iran (Islamic Republic of)
۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
حرف حقی بود
1
0