۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۷۰۲۲۷۵
آیت الله کعبی در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

استقلال کشور از بلوک غرب و شرق؛ بزرگترین برکت انقلاب اسلامی

استقلال کشور از بلوک غرب و شرق؛ بزرگترین برکت انقلاب اسلامی
آیت الله کعبی هزینه استقلال خواهی در برابر هزینه تسلیم را ناچیز توصیف کرد و گفت: بزرگترین برکت انقلاب اسلامی استقلال کشور از بلوک غرب و شرق بوده است.

آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به تشریح دستاوردهای انقلاب پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب اعتقادی، اخلاقی و حقوقی برای تحول بنیادین در حیات انسان معاصر بر پایه احیای فطرت انسانی در مقایسه و فرامنطقه ای و جهانی بوده است.

آیت الله کعبی انقلاب اسلامی را از جنس انقلاب انبیاء الهی توصیف و بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران تداوم انقلاب رسول خدا(ص) و مجاهدت های امیرالمومنین و نهضت سیدالشهدا(ع) و همچنین پرتویی از غدیر خم و بسترسازی برای ظهور حضرت ولیعصر(عج) است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران در اوج قدرت بلوک شرق و غرب یعنی نظام مارکسیسم و سرمایه داری شکل گرفت، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایده جدیدی برای بشریت با عنوان مردم سالاری مطرح کرد و شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی را سر داد.

بزرگترین برکت انقلاب استقلال کشور از بلوک غرب و شرق بود

آیت الله کعبی دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی را طاغوت زدایی و فروپاشی رژیم وابسته به آمریکا دانست و افزود: بزرگترین برکت انقلاب استقلال از بلوک غرب و شرق بود، از این رو نظام اسلامی ایران چهل و سه سال بدون اتکا به قدرتهای برتر جهان روی پای خود ایستادگی کرده است.

وی پیشرفت و توسعه علمی را دستاورد دیگر انقلاب اسلامی برشمرد و خاطر نشان کرد: ایران قبل از انقلاب، یک کشور مصرف کننده محض محصولات خارجی بود و هیچ گونه تولیدی در داخل کشور صورت نمی گرفت، اما امروز ایران به رتبه نخست در پیشرفت علمی در منطقه دست یافته و همچنین رتبه ۱۵ پیشرفت علمی در جهان را داراست.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: کل دانشجویان قبل از انقلاب به ۱۴۵ هزار نفر هم نمی رسیدند و اکثر دانشجویان از طبقات مرفه جامعه بودند ولی امروز در تمام شهرها و مناطق ایران دانشگاه تأسیس شده و همچنین دانشگاه های بزرگ کشور از مراکز برتر علمی جهان محسوب می شوند.

وی قدرت بازدارنده دفاعی و حفظ تمامیت کشور را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی بر شمرد و افزود: یک وجب خاک ایران در هشت سال دفاع مقدس جدا نشد و امروز نیز قدرت بازدارندگی و قدرت صلح آمیز هسته ای و موشک های بالستیکی، ایران را به یکی از ابرقدرت های جهان تبدیل کرده است.

آیت الله کعبی با بیان اینکه در طول چهل و سه سال انقلاب اسلامی دفاع مقدس های فراوانی در کشور شکل گرفته، ابراز داشت: دفاع مقدس نخست نفی استبداد و وابستگی به بیگانگان بوده که با سقوط رژیم جائر پهلوی پایان یافت، دفاع مقدس دوم نیز دفاع بر علیه تفرقه و نفوذ، استقرار انقلاب و خنثی سازی کودتا بوده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: دفاع مقدس سوم همان جنگ هشت سال تحمیلی بود که ملت ایران در این دفاع مقدس سرافزار بیرون آمد، همچنین دفاع مقدس چهارم دفاع در برابر تهاجم ناتو فرهنگی بوده که با شکل گیری نسل جدید مؤمن و متعهد تهاجم فرهنگی دشمن نیز شکست خورده است.

وی دفاع مقدس پنجم را دفاع منطقه ای از حریم حرم و شکل گیر ی محور مقاومت به سرکردگی ایران توصیف کرد و افزود: دفاع مقدس ششم مقابله با تحریم های اقتصادی فلج کننده بود که ملت ایران با استحکام دورنی در برابر تحریم های دشمن مقاومت کرده و امروز دشمنان اعتراف دارند که در برابر تحریم ها علیه ایران شکست خورده اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروز با شکل گیری دولت انقلابی آیت الله رئیسی، ایران نفت خود را با بالاترین قیمت به تمام جهان صادر می کند و همچنین دولتمردان تمام تلاش خود را در خنثی سازی تحریم ها انجام می دهند.

 هزینه استقلال خواهی در برابر هزینه تسلیم ناچیز است

وی استقلال خواهی را دارای هزینه دانست و تصریح کرد: هزینه استقلال خواهی، آزادی خواهی و حرکت به سمت تمدن سازی انقلاب در مقابل هزینه سازش و تسلیم در برابر دشمنان کمتر و ناچیز است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: چالش ها و مشکلاتی که امروز برای کشور ایجاد شده بدین جهت است که دشمن احساس می کند ضربه های سنگین در منطقه و عرصه بین الملل از انقلاب اسلامی ایران خورده است.

آیت الله کعبی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی دارای رویش ها در میان نسل های مختلف بوده، بیان کرد: هرچند دشمنان تلاش دارند تا گسست میان نسل های انقلاب ایجاد کنند، اما امروز نسل های بعد از انقلاب با هم پیوند خورده و همواره در میدان حضور دارند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی پیشرفت های مناسبی در علوم اسلامی انسانی شکل گرفته، گفت: امروز پیشرفتهای مناسبی در احیا و گسترش فقه متناسب با نیازهای نظام و حکومت اسلامی شکل گرفته، هرچند تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله وجود دارد.

آیت الله کعبی با بیان اینکه امروز رهبری حکیمانه و مقتدرانه امام خمینی(ره) در رهبری هوشمندانه حضرت آیت الله خامنه ای تبلور کرده، ابراز داشت: امروز برخلاف توطئه ها و هجمه هایی که به مبانی انقلاب اسلامی در فضای مجازی می شود، اما ریشه های انقلاب اسلامی چنان استحکامی دارد که سال به سال کشور از ثمرات و برکات انقلاب بیشتر برخوردار می شود.

ارسال نظرات