۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۷۰۲۷۰۵
آیت الله کعبی در گفت‌وگو با رسا عنوان کرد؛

«سید عباس»؛ برخاسته از جریان انقلابی حوزه نجف و نماد مقاومت اسلامی

«سید عباس»؛ برخاسته از جریان انقلابی حوزه نجف و نماد مقاومت اسلامی
نماینده مجلس خبرگان، شهید سید عباس موسوی را الگوی مقاومت اسلامی و نماد جریان حزب الله دانست و گفت: ایشان از نیرو‌های مخلص و دلباخته امام خمینی(ره) بود.

آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به مناسبت 28 بهمن سالروز شهادت سید عباس موسوی دبیر کل حزب الله لبنان و شیخ راغب حرب، به تبیین ابعاد مختلف شخصیتی و مبارزاتی این مجاهد انقلابی پرداخت و گفت: شهید حزب الله لبنان، عالم مجتهد حجت الاسلام والمسلمین سید عباس موسوی از بنیانگذاران اصلی مقاومت اسلامی در لبنان بود و ایشان از تحصیل کردگان حوزه علمیه نجف و از یاران شهید سید محمد باقر صدر بود.

وی شهید سید عباس موسوی را متعلق به جریان انقلابی حوزه علمیه نجف دانست و افزود: ایشان به امر شهید آیت الله صدر به لبنان هجرت کرد و در کنار سید حسن نصر الله حوزه علمیه بعلبک لبنان را تأسیس می کند تا اینکه راه شهید اول و شهید ثانی در این شهر ادامه یابد.

آیت الله کعبی با بیان اینکه شهید حجت الاسلام والمسلمین موسوی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بلافاصله با امام خمینی(ره) بیعت کرد، افزود: شاخه ای از جنبش امل لبنان تعهد به ولایت فقیه داشتند، از این رو شهید سید عباس موسوی جنبش امل اسلامی را تشکیل می دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: زمانی که لبنان در آماج حملات رژیم صهیونیستی قرار می گیرد، شهید حجت الاسلام والمسلمین موسوی به همراه یاران خود مقاومت جانانه ای را در مقابل این حملات شکل داد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: امام خمینی(ره) در دیدار شهید سید عباس موسوی دستور مقاومت در برابر حملات رژیم صهیونیستی را صادر می کند، از این رو ایشان به لبنان بر می گردند و با کمک مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به آموزش کادر عقیدتی، سیاسی و نظامی حزب الله لبنان می پردازد و از این طریق کادر اصلی حزب الله شکل می گیرد.

وی با بیان اینکه شهید حجت الاسلام والمسلمین موسوی در جبهه های هشت سال دفاع مقدس حضوری حماسه آفرین داشت، خاطرنشان کرد: بنده در دیداری که شخصا با شهید سید عباس موسوی داشتم، گفت: بین جبهه لبنان و جبهه جنگ علیه صدام فرقی وجود ندارد؛ مهم این است که جهاد فی سبیل الله باشد که در نهایت انسان شهید بشود و به وظیفه شرعی خود عمل کند.

وی شهید حجت الاسلام والمسلمین موسوی را الگوی مقاومت اسلامی و نماد جریان حزب الله دانست و ابراز کرد: دبیر کل حزب الله لبنان در فضیلت، فرزانگی، تقوا، تعهد، اراده و جهاد فی سبیل الله پیشگام و الگوی نیروهای مقاومت اسلامی و حزب الله لبنان بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: شهید حجت الاسلام والمسلمین موسوی و همسرش شهیده ام یاسر در عرصه جبهه فرهنگی، تبلیغی و جهادی به ساماندهی حوزه انقلابی لبنان و سازماندهی نیروهای حزب الله پرداختند.

آیت الله کعبی شهید حجت الاسلام والمسلمین موسوی را الگوی پیشران مقاومت اسلامی منطقه توصیف کرد و گفت: شهادت سید عباس موسوی، شهیده ام یاسر و طفل مظلوم ایشان جریان حزب الله لبنان را زنده کرد و امروز سیره ایشان به عنوان الهام بخش و الگوی مقاومت اسلامی در منطقه تبدیل شده است.

وی با اشاره به سیره ولایتمداری شهید حجت الاسلام والمسلمین موسوی تصریح کرد: ایشان از نیروهای مخلص و دلباخته امام خمینی(ره) بود که بعد از رحلت امام بلافاصله با حضرت آیت الله خامنه ای بیعت کرد.

آیت الله کعبی در پایان سخنانش اظهار کرد: شهید سید عباس موسوی با دو بال تبعیت از ولایت فقیه و فرهنگ عاشورا توانست حوزه انقلابی و جریان مقاومت در لبنان را سامان دهد.

ارسال نظرات