۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۷۰۲۱۰۰
رئیس موسسه سفینه دهلی نو هند:

آیت الله صافی فردی بی نظیر در جهان مرجعیت و فقاهت بود

آیت الله صافی فردی بی نظیر در جهان مرجعیت و فقاهت بود
حجت الاسلام والمسلمین غروی درسلسله دروس های دینی و جلسه پرسش و پاسخ که در فضای مجازی برگزار شد، آیت الله صافی را فردی بی نظیر در جهان مرجعیت و فقاهت دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید عقیل غروی رئیس موسسه سفینه دهلی نو هند و مدیر سابق حوزه علمیه ثقلین هندوستان، در سلسله دروس دینی و جلسه پرسش و پاسخ که از طریق نرم افزار زوم در فضای مجازی برگزار شد، به اهمیت نیت در اعمال عبادی انسان ها پرداخت و گفت: تمام انسان ها طبق نیت و اراده خود جزای اعمال خود را دریافت خواهند کرد.

وی در آغاز سخنان خود بخاطر درگذشت فقیه وارسته ایت الله صافی گلپایگانی به حاضرین جلسه و عموم مردم جهان عرض تسلیت کرد و ابراز داشت: ایشان فردی بی نظیر در جهان مرجعیت و فقاهت بوده اند و جایگاه ویژه ای در حوزه های علمیه و جوامع علوم دینی دارند.

این روحانی هندی با تاکید به این که آیت الله صافی گلپایگانی علاوه بر این که عاشق اهل بیت اطهار علیهم السلام بود، برای برگزاری مراسم عزاداری اهتمام ویژه ای می ورزید، اظهار داشت: ایشان نقش عمده ای در ترویج و استحکام اتحاد ملی و اسلامی نیز ایفا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عقیل غروی با اشاره به این که این فقیه علوم آل محمد(ص) تالیفات و آثار علمی فراوانی دارد که نشان از جایگاه علمی ایشان بین علمای معاصر است، ابراز داشت: ایشان عاشق حقیقی حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام بودند و بخاطر همین در جوار آن امام همام آرام گرفتند.

وی در ادامه سخنان خود به موضوع نیت از نگاه دین مبین اسلام پرداخت و گفت: قران کریم در ایت ۸۴ سوره اسراء می فرماید «كُلٌّ يَعْمَلُ عَلى‌ شاكِلَتِهِ؛ هر کس بر حسب ذات و طبیعت خود عملی انجام خواهد داد» یعنی انسان طبق نیت و اراده خود اعمالی را سرانجام می رساند و امام جعفر صادق علیه السلام در تفسیر این آیه شریفه می فرمایند مراد از "شاكِلَتِهِ" در این آیه شریفه نیت هر فردی است./988/

ارسال نظرات