۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۷۰۱۶۹۵
رئیس بنیاد قرآن و عترت هندوستان:

آیت‌الله صافی عمر خود را در ترویج دین اسلام و معارف اهل‌بیت سپری کرد

آیت‌الله صافی عمر خود را در ترویج دین اسلام و معارف اهل‌بیت سپری کرد
حجت الاسلام والمسلمین رضوی با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله صافی گلپایگانی را به علما، افاضل و طلاب حوزه علمیه جهان تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید شمع محمد رضوی رئیس بنیاد قرآن و عترت و مدیر و موسس حوزه علمیه آیت الله خامنه ای در ایالت بیهار هند، درپی درگذشت فقیه بزرگ آیت‌الله لطف الله صافی گلپایگانی پیام تسلیت ارسال کرد.

وی با بیان این که حضرت آیت الله صافی سال‌های متمادی به درس، تدریس و تحقیق در حوزه علمیه قم مشغول بوده اند و صدها روحانی و پژوهشگر برجسته را تربیت نمودند، ابراز داشت: آثار فاخر علمی و تحقیقی ایشان ثمرات گرانبهای عمر پر برکت ایشان است.

این روحانی سرشناس هندی ادامه داد: خبر درگذشت ایشان موجب تأثر فراوان اینجانب گردید، ایشان عمر پر برکت خود را در ترویج مکتب اسلام و معارف اهل‌بیت سپری کردند.

وی با تاکید به این که عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی، شورای نگهبان و به عهده گرفتن سمت دبیری آن با حکم امام راحل(ره) از جمله فعالیت‌های سیاسی ایشان بوده است، اظهار داشت: ارتقای سطح علمی حوزه های علمیه هندوستان از جمله دغدغده های مهم این فقیه وارسته به شمار می رفت.

مدیر و موسس حوزه علمیه آیت الله خامنه ای بیهار هند در آخر این ضایعه جبران ناپذیر را به محضر مبارک حضرت ولی عصر، مقام معظم رهبری، مراجع تقلید، حوزه های علمیه مقدسه، شاگردان، ارادتمندان و وابستگان تسلیت گفت و از درگاه خداوند متعال برای علوی درجات ایشان دعا کرد.

دنیای تشیع ستون علمی و پاسدار مکتب تشیع را از دست داده است

از سوی دیگر مجمع مرکزی علمای هندوستان در پیامی به مناسبت رحلت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی، ابراز داشت: دنیای تشیع ستون علمی و پاسدار مکتب تشیع دیگر را از دست داده است.

در ادامه این پیام آمده است: آیت الله صافی خاطرات زیادی از دوران سفر به سرزمین هندوستان داشته اند و در دیدار با علما، مدیران و بزرگان هندوستان همواره به رشد علمی حوزه های علمیه هند تاکید می ورزیدند.

این نهاد علمی بزرگ هندوستان تاکید کرد: خدمت به دین مبین اسلام، حوزه های علمیه، تربیت هزاران شاگرد و مبلغ از باقیات الصالحات این مرد بزرگ شمار می رود.

این پیام می افزاید: اهتمام ویژه برای برگزاری مراسم عزاداری در محرم و صفر بویژه در ایام فاطمیه و حضور در دسته های عزاداری با پای برهنه، نشان از علاقه ایشان به مقام آل محمد (ع) است.

در آخر این پیام آمده است: مجمع مرکزی علمای هندوستان این ضایعه دلخراش را به حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، مقام عظمای ولایت حضرت ایت الله سید علی خامنه ای، مراجع عظام تقلید، علما و روحانیون، اساتید و طلاب، ملت شریف جمهوری اسلامی ایران و خانواده مکرمشان تسلیت عرض می کند./988/

ارسال نظرات