۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۷۰۱۶۹۸
از سوی دبیر خانه شهید قاسم سلیمانی؛

مراسم بزرگداشت آیت الله صافی گلپایگانی برگزار شد

مراسم بزرگداشت آیت الله صافی گلپایگانی برگزار شد
مراسم بزرگداشت آیت الله صافی گلپایگانی از سوی دبیر خانه شهید قاسم سلیمانی در مجتمع عالی فقه و معارف اسلامی قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت ایت الله لطف الله شیخ صافی گلپایگانی با همت دبیر خانه شهید قاسم سلیمانی و با حضور تعدادی از علمای هندوستان، امروز بعد از ظهر در مجتمع عالی فقه و معارف اسلامی قم برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری محترم آغاز سپس علمای حاضر در این مراسم، ویژگی های علمی و اخلاقی آیت الله صافی گلپایگانی را تبیین کردند.

آنان در سخنان خود با بیان این که آیت الله صافی گلپایگانی نگاه عمیقی در خصوص مسائل هند داشته اند، افزودند: اصلاح ساختار نظام آموزشی حوزه های علمیه هندوستان و به روز کردن آن، جزوی از وظایف مهم روحانیت این کشور است.

سخنرانان با اشاره به سفر چند دهه پیش آیت الله صافی گلپایگانی به سرزمین هندوستان و بازدید از فضای حوزه های و کتاب خانه ها موجود در آن، اظهار داشتند: علمای هندوستان برای نجات منابع علمی و کتاب های ارزشمند خود، به طور جدی در میدان عمل وارد شوند و جنبش نجات منابع علمی ملی را به راه اندازند.

آنان با تاکید به این که شخصیت پر تلاش ایت الله صافی گلپایگانی الگویی بی نظیر برای جامعه علمی و روحانیت شیعه هندوستان است، ادامه دادند: ایشان با وجود این که یک استوانه علمی در حوزه علمیه قم بودند اهمیت ویژه برای مراسم عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام داشتند و پای پیاده در دسته های عزاداری حضور می یافتند.

روحانیون حاضر در مراسم از مسئولین دبیر خانه شهید قاسم سلیمانی خواستند که به هدف آگاهی بیشتر مردم شبه قاره از شخصیت ایت الله صافی گلپایگانی، سخنان گزیده و منتخب ایشان را بصورت ویژه نامه منتشر کنند.

یاد آوری می شود که دبیر خانه شهید قاسم سلیمانی تنها دبیر خانه ای طلاب هندوستان در قم به مدیریت حجت الاسلام والمسلمین رضا خراسانی نژاد نمایندہ مجتمع آموزش عالی فقه و معارف اسلامی در جامعه المصطفی العالمیه می باشد که پس از شهادت سردار دلها قاسم سلیمانی در مجتمع عالی فقه و معارف اسلامی (مدرسه حجتیه) تاسیس شد و تا الان کتاب های متعددی در شخصیت شهید قاسم سلیمانی به چاپ رسانده است و درحال حاضر طرح ترجمه و تالیف کتاب هایی درباره شخصیت شهید قاسم سلیمانی را در دست دارد./988/

ارسال نظرات