۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۷۰۲۰۹۶
حجت الاسلام والمسلین محمدی لائینی:

نسل جدید حوزه ترویج دین را از معمرین بیاموزند

نسل جدید حوزه ترویج دین را از معمرین بیاموزند
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد که معمرین، دین را حفظ کرده اند، از این رو طلبه های جدید باید ترویج دین را از روحانیون قدیمی تر بیاموزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در همایش تکریم از روحانیان معمر بندپی بابل از ماه رجب به عنوان ماه استغفار یاد کرد و گفت: استغفار در این ماه بسیار تاکید شده است.

وی با گرامیداشت ایام الله دهه فجر، پیروزی انقلاب اسلامی را نعمت بزرگ خداوند متعال برای ملت ایران دانست و افزود: نعمت ولایت فقیه و حکومت ولایت فقیه، نعمت زیر پرچم ولایت خدا زندگی کردن بسیار ارزشمند است که باید قدردان این نعمت باشیم.

امام جمعه ساری با اشاره به این که بسیاری از کشورهای مطرح دنیا زیر پرچم آمریکا زندگی می کنند و کسی جرأت نپذیرفتن کدخدایی آمریکا را ندارد، خاطرنشان کرد: ناراحتی آمریکا از ایران اسلامی این است که کدخدایی این کشور استکباری را ملت ایران اسلامی نمی پذیرند.

نماینده ولی فقیه در مازندران، ایران اسلامی را کشوری مستقل معرفی کرد و افزود: انقلاب اسلامی زمینه استقلال، آزادی و عزت ملت ایران را فراهم کرد و امروز ملت ایران به برکت انقلاب اسلامی از یک عزت و اقتدار خاصی در جهان برخوردار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در ادامه سخنان خود تبلیغ و ترویج دین اسلام را افتخار روحانیان و طلاب دانست و تصریح کرد: تربیت طلاب دینی در منطقه بندپی شرقی و غربی پیشینه دیرینه دارد و اهتمام معمرین این منطقه به تبیین و ترویج آموزه های دینی ارزشمند است.

امام جمعه ساری با بیان این که دانش آموختگان حوزه های علمیه باید بدانند پیشکسوتان آنها مستحفظ بودند، افزود: معمرین، دین را حفظ کردند و دفاع از دین را عهده دار بودند، طلبه های جدید باید ترویج دین را از روحانیون قدیمی تر بیاموزند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که طلاب باید یک ویژگی مهم اخلاقی داشته باشند و آن خداترسی است، تصریح کرد: خداترسی و عدم هراس از غیر خدا مهم ترین ویژگی علمای دین بوده است.

وی با بیان این که مدارس علمیه باید طلبه ای تربیت کنند که عالم و مبلغ دین باشند که تنها از خدا بترسند، ادامه داد: طلاب باید در کنار علم آموزی، تمرین خدا ترسی داشته باشند و نترسیدن از غیر خدا را در وجود خود تمرین کنند./950/پ210/

ارسال نظرات