۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۲
کد خبر: ۶۹۲۳۲۵
امام‌جمعه الیگودرز مطرح کرد؛

ضرورت کنترل زبان و دوری از غیبت و بدگویی دیگران

ضرورت کنترل زبان و دوری از غیبت و بدگویی دیگران
لرستان- حجت الاسلام سرلک غیبت و بدگویی را از گناهان بزرگ خواند و بر ضرورت کنترل زبان تأکید کرد و گفت: این مهم در سایه تقویت ایمان و توجه به یاد و ذکر خدا محقق می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام مهدی سرلک، بعدازظهر امروز در نشست مجازی مباحث اخلاق فردی، اجتماعی و اداری ویژه مدیران، کادر، اساتید، مشاوران، دانش‌آموختگان، مبلغان و طلاب مدارس علمیه خواهران لرستان گفت: کنترل زبان از اهمیت بالایی برخوردار است.

امام جمعه الیگودرز با بیان اینکه گاهی اتفاق می‌افتد انسانی اهل نماز، عبادت و کارهای خیر است، اما قادر به کنترل و مدیریت زبان خود نیست، افزود: در این صورت همه اعمال صالح او تحت‌الشعاع زبانش قرار می‌گیرد.

وی در ادامه عنوان داشت: غیبت و بدگویی از گناهان بزرگ و معاصی کبیره است که به ‌واسطه زبان انجام می‌گیرد و قرآن از این عمل به خوردن گوشت برادر مرده تعبیر می‌کند.

حجت الاسلام سرلک غیبت و بدگویی کردن از دیگران را یکی از گناهان مرسوم در جامعه عنوان کرد و ادامه داد: شخصی که از او غیبت و بدگویی می‌شود حکم یک مرده را دارد که در یک بیابان افتاده و حیوانات وحشی برای خوردن گوشت بدن او هجوم آورده‌اند و وی قادر به دفاع کردن از خود نیست.

وی با اشاره به اینکه امام صادق(ع) منشأ غیبت ده قسم عنوان کرده است، گفت: فرو نشاندن خشم، همراهی کردن با بقیه، بد نام بودن، تصدیق خبر دیگران، حسادت، بدگمانی، مسخره کردن، تعجب کردن، خود را خوب جلوه دادن و دلگیری از مصادیق غیبت هستند.

امام جمعه الیگودرز بر ضرورت تقویت ایمان و تقوا و توجه به یاد خدا تأکید کرد و گفت: با عمل صالح و دوری از غیبت باید تلاش کرد که به جای غیبت کردن عبرت و به جای گناه ثواب نصیب آدمی شود./9451/پ۲۱۰/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات