۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۶۸۳۷۷۷
نماینده ولی فقیه در کاشان:

مدعیان تدبیر با بی تدبیری و ناکارآمدی سبب افزایش نارضایتی مردم شدند

مدعیان تدبیر با بی تدبیری و ناکارآمدی سبب افزایش نارضایتی مردم شدند
اصفهان - آیت الله سلیمانی با ابراز تأسف از اینکه مدعیان تدبیر با بی تدبیری و ناکارآمدی سبب افزایش نارضایتی مردم ایران شدند، گفت: مردم انتطارات فراوانی از دولت جدید دارند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، با اشاره به روی کارآمدن دولت جدید و قرار گرفتن سکان کشور به دست دولت سیزدهم، گفت: دولت جدید در حالی سکان هدایت کشور را به دست خواهد گرفت که در حوزه اقتصاد با مشکلات کلان اقتصادی و انتظارات بالای مردمی برای رفع مشکلات اقتصادی در کوتاه مدت روبرو است و مردم انتطارات فراوانی از دولت جدید دارند.

وی با اشاره به اینکه در چنین شرایطی یکی از ضرورت‌های بازگشت آرامش به کشور مدیریت افکارعمومی و منطقی کردن خواسته‌های مردم است، افزود: دولت سیزدهم در شش ماه اول عمر خود با کسری بودجه ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی روبرو است.

آیت الله سلیمانی با ابراز تأسف از اینکه مدعیان تدبیر با بی تدبیری و ناکارآمدی سبب افزایش روز افزون نارضایتی مردم ایران شدند، گفت: مدعیان تدبیر با بی تدبیری اقتصاد کشور را شرطی کردند و برخی از شروط را به بیرون از کشور گره زدند و از ترامپ دیو خطرناک و از بایدن دلبرسازی کردند و با دو قطبی کاذب، مقدس تراشی و حاشیه سازی کردند و در نهایت سبب افزایش یاس و ناامیدی در جامعه شدند.

سفره مردم را کوچکتر و خالی تر کردند
به گفته وی نه تنها شعار‌های انتخاباتی ۹۲ و ۹۶ مدعیان تدبیر و امید به سرانجام نرسید و محقق نشد، بلکه سفره مردم را کوچکتر و خالی‌تر کردند.

آیت الله سلیمانی شرایط امروز را متفاوت از گذشته دانست و اظهارداشت: شرایط امروز بعد از انتخابات به گونه‌ای است که دو قوه مقننه و مجریه بیشتر از سال‌های گذشته و به مانند دهه اول انقلاب اسلامی به یکدیگر نزدیک شده و در کنار یکدیگر قرار گرفته اند.

وی یکدست شدن سه قوه را به معنی سرپوش گذاشتن برعیب‌ها و مشکلات یکدیگر ندانست و ابراز داشت: یکدست شدن سه قوه باید به لحاظ سیاسی چنان رشدی داشته باشد که مشکلات درونی یکدیگر را شفاف سازی کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد: جریان اصوالگرا باید این حریت را داشته باشد که ضعف‌های یکدیگر را تذکر داده و به خود کنترلی و تقوای سیاسی مجهز باشند، در غیر این صورت انحرافات اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

آیت الله سلیمانی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران در دهه اول حیات خود همه تفکرات و اندیشه‌های درونی خود را به رسمیت شناخت به طوریکه رهبر معظم انقلاب می‌فرماید اگر امروز یک جریان چپ در کشور وجود نداشت من لازم می‌دانستم جریان چپ را به وجود بیاورم تا رقابت برای فعالیت و پیشرفت وجود داشته باشد.

به گفته وی یکدستی اگر همراه با تقوای سیاسی، کنترل فی مابین و شهامت و شجاعت نباشد سبب انحراف اجتماعی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در کاشان یکدست شدن قوای سه گانه را برای پیشرفت و توسعه کشور حائز اهمیت دانست و ابراز داشت: با یکدست شدن قوای سه گانه هیچ بهانه‌ای برای کم کاری و متهم کردن یکدیگر به کم کاری وجود نخواهد داشت.

مشکلات فراوان اقتصادی کشور یک شبه حل نمی شود
آیت الله سلیمانی با اشاره به مشکلات فراوان اقتصادی کشور و عدم رفع یک شبه همه مشکلات، عنوان کرد: با وجود همه مشکلات نمی‌توان منکر ظرفیت‌های بسیار بالای کشوردر حوزه کشاورزی، معادن، ذخائر و ظرفیت‌ها و سرمایه‌های کشورشد.

وی بر استفاده و توجه به ظرفیت‌های داخلی کشور برای حل مشکلات در کوتاه مدت تأکید کرد و اظهارداشت: اگر به موضوع اقتصاد توجه ویژه‌ای شود برخی از مشکلات اقتصادی کشوربا مدیریت در کوتاه زمان قابل حل است.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: ۳۸ درصد مشکلات وابسته به تحریم‌ها است، اما بیش از ۶۰ درصد به دلیل سوء مدیریت در کشور است، از این رو اگر سوء مدیریت در دولت جدید وجود نداشته باشد و بتواند ۶۰ درصد مشکلات ناشی از سوء مدیریت را حل کند در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت شاهد تحول اقتصادی بزرگ در کشور خواهیم بود./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات