۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۶۷۴۹۰۰
آیت الله بوشهری تأکید کرد؛

ضرورت پرهیز از افراط و تفریط در دعوت فرزندان به نماز

ضرورت پرهیز از افراط و تفریط در دعوت فرزندان به نماز
آیت الله حسینی بوشهری گفت: متأسفانه در برخی خانواده ها شاهد افراط و تفریط در خصوص نمازخوان کردن فرزندان هستیم که این مسأله می تواند فرزندان را دچار مشکل کند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌ بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ظهر امروز در پنجمین اجلاس استانی نماز که در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شد با اشاره به نامگذاری این دوره از اجلاس اظهار داشت: پیوند نماز با مسجد، خانه و مدرسه تأثیرات مهمی در نهادینه شدن فرهنگ نماز دارد.

امام جمعه قم گفت: نگاه به نماز علاوه بر بعد آموزشی باید به بعد الگویی آن باشد و همه افراد دخیل اعم از مربیان و مدیران و معلمان باید خودشان در این زمینه الگو باشند.

وی بیان داشت: ضلع مهم و اول در ترویج نماز خانواده است و نقش اساسی خانواده را در این زمینه نمی توان نادیده گرفت و میان والدین و مدرسه در این رابطه باید رابطه ای دوسویه برقرار شود و تعارضی در آموزش بوجود نیاید و شاهد همسویی معلمان و مدیران و خانواده ها باشیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: متأسفانه در برخی خانواده ها شاهد افراط و تفریط در خصوص نمازخوان کردن فرزندان هستیم و برخی سختگیری هایی را نسبت به فرزندان روا می دارند که این می تواند فرزندان را دچار مشکل کند.

آیت الله حسینی بوشهری با انتقاد از نبود پیوست فرهنگی در مدرسه سازی و ساخت برخی مجتمع های مسکونی افزود: در خصوص ساخت مدارس و مجتمع های مسکونی باید به پیوست فرهنگی توجه شود.

وی به نقش مبلغین در ترغیب دانش آموزان به نماز اشاره کرد و اظهار داشت: مبلغین و ائمه جماعات باید مظهر لطف و محبت در چشم دانش آموزان باشند و با چهره ای بشاش در جمع آنان حاضر شوند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ساخت نمازخانه های بزرگ و مجهز در مدارس باید در دستور کار قرار بگیرد و آموزش و پرورش این موضوع را جزء اولویت های خود بداند و نیز همچون دروس مختلف زنگ نماز در مدارس نواخته شود./1399/پ202/ب1

ارسال نظرات