۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۶۶۵۲۲۹
سخنگوی مجلس وحدت مسلمین پاکستان در گفت‌وگو با رسا:

برای آزادی شیخ زکزاکی "کمیته بین المللی" تشکیل شود

برای آزادی شیخ زکزاکی
سخنگوی حزب مجلس وحدت پاکستان با اشاره به وضعیت شیخ زکزاکی در زندان های نیجریه، تأکید کرد که برای آزادی شیخ زکزاکی "کمیته بین المللی" تشکیل شود.
حجت الاسلام والمسلمین مقصود علی دومکی سخنگوی حزب مجلس وحدت پاکستان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس  بین الملل خبرگزاری رسا با اشاره به وضعیت شیخ زکزاکی در زندان های نیجریه اظهار داشت: شیخ زکزاکی یک شخصیت بزرگ و برجسته عالم اسلام است، در این دنیا کمتر کسی چنین شخصیتی پیدا می شود که تمام زندگی خود را در راه اسلام و امام حسین علیه السلام فدا کند.
 
وی افزود: شیخ زکزاکی در یوم القدس و هم در فاجعه حمله به حسینیه بقیه الله شش فرزند خود را در راه خداوند قربانی کردند، این شخصیت بزرگ اسلام حامی سرسخت قدس و مردم فلسطین است و ایشان در راه ترویج دین مبین اسلام از هیچ فداکاری دریغ نکرده و اکنون زمان آن فرا رسیده است تا جامعه اسلامی برای آزادی وی تلاش کند.

حجت الاسلام والمسلمین دومکی در ادامه بیان داشت: پنج سال از زندانی شدن شیخ زکزاکی و همسرش می‌گذرد و این مدت کمی نیست و قلب تمامی مسلمانان عالم از این ناانصافی دولت و ارتش نیجریه جریحه‌دار است چون هیچ جرمی هم علیه ایشان در دادگاه های آن کشور ثابت نشده است و این دو بزرگوار مبارزه خود را ادامه دادند و هیچ وقت ضعف و ناتوانی در برابر ظلم نشان ندادند.
 
وی افزود: این ادامه دار بودن زندانی غیر قانونی شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر محبوب مسلمانان نیجریه، امت اسلامی را بسیار نگران کرده است، شیخ زکزاکی با اخلاص و فداکاری در راه خداوند امروز رهبر هزاران مسلمان است و اکنون در این شرایط بحرانی هم در زندان بسرمی‌برد اما دولت متعصب نیجریه لازم است هرچه زودتر به جنایات خود علیه مسلمانان پایان دهد.
 
سخنگوی حزب مجلس وحدت پاکستان گفت: شیخ زکزاکی تنها رهبر مسلمانان نیست، بلکه شیخ در میان غیرمسلمانان نیز باعنوان یک مجاهد شناخته شده و یک عالم مبارز است و ادامه زندانی غیر قانونی او و همسرش بر خلاف قوانین حقوق بشر و انسانی است و امروز تمام انسانیت دربرابر جنایات علیه شیخ زکزاکی معترض هستند.

وی جنایات ارتش و دولت نیجریه عليه شیعیان را توطئه استکبار جهانی اعلام کرد و گفت: در این شکی نیست که جنایاتی که علیه شیعیان و مسلمانان نیجریه انجام می شود جنایات غیر انسانی و ضد حقوق بشر است و دولت و دادگاه های این کشور در برابر قدرت های شیطانی جهانی زانو زدند و هیچ کاری نمی توانند انجام دهند  و ظلم به شیخ زکزاکی و پیروان او در نیجریه بعلت فشار های آمریکا، اسرائیل و عربستان به مقامات این کشور است. 

سخنگوی حزب مجلس وحدت پاکستان خواستار تشکیل کمیته بین المللی برای تلاش آزادی شیخ زکزاکی شد و اظهار داشت: دولت ظالم نيجريه و استکبار جهانی نمی خواهند شيخ زکزاکی زنده از زندان آزاد شوند اما ملت های آزادی خواه و حامی مظلومین و حقوق بشر باید در مقابل استکبار جهانی بایستند و یک "کمیته جهانی" تشکیل داده و در این کمیته از کشورهای مختلف نماینده داشته باشند و برای آزادی این شیخ مظلوم به طور منظم تلاش کنند.
 
وی ادامه داد: اگر مسلمانان برای آزادی ایشان تلاش کنند دولت نیجریه مجبور به آزادی شیخ خواهد شد و مردم نیز دست روی دست نگذارند و برای آزادی شیخ زکزاکی هم در فضای مجازی باهماهنگی با شیعیان کشورهای مختلف جهان هم در مقابل سفارت های نیجریه تظاهرات کنند.

گفتنی است که قرار بود دولت نیجریه حکم آزادی شيخ زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه را سه شنبه گذشته صادر کند اما یک بار دیگر دولت نیجریه حکم دادگاه را عقب انداخته است و اکنون با وضعیت بد کرونا و حال بد جسمانی شیخ زکزاکی، ایشان همچنان در زندان ماندگار است./ت300/ق
ارسال نظرات