۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۱
کد خبر: ۶۶۱۷۶۵
آیت‌الله میرباقری تبیین کرد؛

جمع شدن بر محور حبل الله؛ راه رسیدن به منبع نور و معرفت

جمع شدن بر محور حبل الله؛ راه رسیدن به منبع نور و معرفت
رییس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: جمع شدن بر محور حبل الله یعنی هر کاری که می‌کنیم ذیل ولایت او، نبی اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) باشد.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدمحمدمهدی میرباقری رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم در مراسم عزاداری شب ششم محرم الحرام در هیأت ثارالله با اشاره به «عالم ذر» گفت: یک دورانی بر ما گذشته است که شیء قابل ذکری نبوده‌ایم و خداوند متعال ما را در قالب نطفه‌ای دارای استعداد‌های متفاوت آفریده است ما را در عالم ابتلا آورده تا راه حق و یا باطل را برویم و از ما عهدی گرفته است.

وی ادامه داد: عهدی که خداوند متعال از ما گرفته است مبنی بر عدم پرستش شیطان است ولو اینکه این عهد‌ها یادمان رفته باشد این عهد وجود دارد.

آیت‌الله میرباقری با اشاره به آیه سوم سوره انسان تصریح کرد: البته خداوند راه را نیز به ما نشان داده است؛ خواه شاکر باشیم و خواه کفر بورزیم.

وی با اشاره به اینکه قرآن یکی از ریشه‌های فساد را «فسق» می‌داند، ابراز کرد: : فاسقین کسانی هستند که عهد خود را با خداوند متعال می‌شکنند و آن رشته‌هایی را که خداوند دستور پیوند به آن‌ها داده بود را قطع می‌کنند و  کسانی هستند که فساد ایجاد می‌کنند و خسارت می‌زنند.

وی افزود: خداوند متعال یک دستور به ما داده است که این است که به رشته‌هایی که او تعیین کرده بپیوندیم که فاسقان به جای پیوستن به این رشته‌ها، آن‌ها را قطع می‌کنند.

آیت‌الله میرباقری در معرفی این رشته‌ها عنوان کرد: گاهی اوقات به رشته ارحام که بین مؤمنین است تعبیر شده است که قطع آن نیز گناهی کبیره است و این رشته رشته‌ای از رحمت خداوند متعال است.

وی افزود: البته رشته دیگر و رشته مهمی که وجود دارد رشته رحم اهل بیت(ع) است؛ چرا که اگر ما این رشته را قطع نکنیم این رشته هیچگاه قطع نخواهد شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان رشته‌هایی که مؤمنان در آن جمع می‌شوند، اظهار کرد: یک رشته دیگر نیز رشته رحمت و مودت است و خداوند متعال از ما خواسته قدر این رشته را بدانیم و آن را نیز هیچگاه قطع نکنیم.

وی ادامه داد: البته اهل بیت(ع) مجاری اتصال به محیط الی الله هستند و اگر زندگی ما در مدار این رشته‌ها قرار گرفت این اتصال باعث می‌شود نگاه ما به دیگران نگاهی رحمانی و محبت آمیز شود.

آیت‌الله میرباقری با اشاره به داستان رحمت خداوند به لوط (ع) و خانواده‌اش و همچنین به قوم موسی (ع) ابراز کرد: معدن این رحمت وجود مقدس نبی اکرم (ص) و اهل‌بیت(ع) است.

وی ادامه داد: البته هرگاه مؤمن کامل شد؛ خودش معدن و منبع معرفت و نور می‌شود که تاریکی‌ها را روشن می‌کند.

آیت‌الله میرباقری با اشاره به آیه «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ» و «اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا» تصریح کرد: اگر همه ما بر این رشته‌ها تجمع کردیم با هم برادر می‌شویم.

وی در پایان گفت: جمع شدن بر محور حبل الله یعنی هر کاری که می‌کنیم ذیل ولایت او، نبی اکرم (ص) و ائمه اطهار باشد و اگر از این رشته جدا شویم تبدیل به غضب الهی می‌شود./پ202/ق
ارسال نظرات