۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۶۶۱۶۸۱
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

علاقه‌مندان به پرچم استکبار سکوت کنندگان در برابر ظلم و ستم هستند

علاقه‌مندان به پرچم استکبار سکوت کنندگان در برابر ظلم و ستم هستند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مجالس عزاداری اعتراض به ظلم است، گفت: علاقه‌مندان به پرچم استکبار سکوت کنندگان در برابر ظلم و ستم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه، صبح امروز در مراسمی که به مناسبت ایام عزاداری دهه اول ماه محرم در هیات محبین الزهرا(س) برگزار شد، گفت: قلب مؤمنان در عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) متحول می‌شود چون ایشان ولی الهی هستند.

وی افزود: عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در اصل فریاد و اعتراض به جسارتی است که به ولی الهی صورت گرفته است؛ بسیاری از مردمان دنیا با فرارسیدن ماه محرم متناسب با پاکی باطنی که دارند متحول می‌شوند و زمانی که می‌بینند به قله امنیت و انسانیت ظلم شده به عزاداری می‌پردازند تا از این طریق به ظلم صورت گرفته اعتراض کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان اعتراض به ظلم را سدی در برابر فراگیر شدن آن در جامعه دانست و ابراز کرد: کمرنگ شدن عزاداری اباعبدالحسین(ع) سبب می‌شود جامعه در معرض بلایا قرار گیرد بخصوص برای جامعه‌ای که با امام حسین(ع) آشنا است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه سیاه‌پوش کردن شهر و معابر در ماه محرم مصداق اعتراض به ظلم است، اظهار داشت: دسته‌های عزاداری هرچقدر جلوه اعتراض به ظلم و قیام علیه ظلم در آن‌ها بیشتر باشد مقرب‌تر هستند؛ اگر اعتراض به ظلم در یک جامعه‌ای تقلیل یابد آن جامعه مستحق ظلم‌های بیشتر خواهد شد.

وی افزود: گاهی اعتراض نکردن به یک ظلم کوچک سبب بدبخت شدن انسان در زندگی می‌شود، گاهی کمک نکردن به یک مظلوم سبب می‌شود سرنوشت انسان تغییر کند یا رزق و برکت از جامعه برود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان بابیان اینکه مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم سنت الهی است، گفت: هیچ مظلومی مظلوم‌تر از امام حسین(ع) نیست، چرا اهل‌بیت(ع) مردم را به برگزاری عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) سفارش کردند؟ چرا یک مجلس عزای خوب در محرم تأثیر در امر فرج دارد؟ همه این پرسش‌ها باید بررسی و تحلیل شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: کسانی که از برپایی مجلس عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) خوششان نمی‌آید همین افراد دل‌بسته مستکبران و ظالمان دنیا هستند؛ کسانی که از پرچم عزای امام حسین(ع) خوششان نمی‌آید همین‌ها بدشان نمی‌آید پرچم اسرائیل، آمریکا و انگلیس خبیث را به‌عنوان تزئین در خانه خودشان استفاده کند، انگلیسی که 9 میلیون ایرانی را به قتل رساند.

وی بابیان اینکه در عالم دنیا دو جبهه حق و باطل حاکم است، عنوان کرد: کسانی که در گفتگوهایشان به‌جای اینکه بگویند کشورهای جنایت‌کار می‌گویند کشورهای ابر پیشرفته و مدهوش این کشورها هستند زمانی که محرم فرامی‌رسد حال عزاداری در وجود آنان دیده نمی‌شود؛ چه نسبتی بین علاقه‌مندی پرچم استکبار و عدم اعتراض به ظلم وجود دارد؟

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: روایت است اگر کسی درراه ولی الهی که مظلوم واقع‌شده اقدامی انجام ندهد قطعا برای دشمن خدا ازخودگذشتگی و انفاق خواهد کرد؛ مردم کوفه برای یزید ازخودگذشتگی کردند و گریه می‌کردند که ما اسلحه نداریم برای این جنگ احسان کنیم بر همین اساس با سنگ به یاری یزید شتافتند و اصابت یک سنگ به پیشانی امام حسین(ع) سبب شد حضرت مورد هدف تیر دشمنان قرار گیرند و به شهادت برسند.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه امام حسین(ع) رحمت واسعه الهی هستند، اظهار داشت: حضرت به‌قدری نزد خداوند متعال عظمت دارند که پروردگار می‌فرماید: اگر کسی در برابر ظلم اعتراض کند ثوابی از خون آن مظلوم که در برابر ظلم مقاومت کرد به او عنایت خواهم کرد که با یک قطره اشک مورد عفو رحمت من قررا گیرد.

وی گریه بر امام حسین(ع) را عنایت و نعمت الهی دانست و گفت: باید قدر این مجالس و گریه بر امام حسین(ع) را دانست و نباید از حضور در مجالس عزای اباعبدالله الحسین(ع) غفلت کرد؛ این مجالس امر فرج را نزدیک می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان بابیان اینکه زیارت عاشورا زیباترین متن در اعتراض به ظلم است، عنوان کرد: در زیارت عاشورا بیش از اینکه سلام بیان‌شده باشد لعن بر ظالمان آمده است؛ لعن‌هایی که در زیارت عاشورا آمده لعن به ظلم است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات