۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۶۶۱۵۰۸
رییس نمایندگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در تهران:

خلاقیت و نوآوری لازمه فعالیت های دینی طلاب در فضای مجازی است

خلاقیت و نوآوری لازمه فعالیت های دینی طلاب در فضای مجازی است
تهران - حجت الاسلام شیخ الاسلام به ایجاد نوآوری در پیام های عاشورا در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: خلاقیت و نوآوری لازمه فعالیت های دینی طلاب در فضای مجازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد شیخ الاسلام رییس نمایندگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در تهران، ظهر امروز در نشست خبری هفتمین سوگواره مجازی اشراق که در دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: فعالیت های دینی در عرصه پیام عاشورایی نیازمند خلاقیت هستند.

وی بیان داشت: جنس این حرکت با اقتضای فضای مجازی و اهمیت شرایط کنونی که در آن زیست می کنیم یک حرکت نو و متفاوت می تواند قلمداد شود در عین حال دو اتفاق مهم در این سوگواره در نظر گرفته شده که ما را به حوزه خلاقیت نزدیک می کند.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ الاسلام ادامه داد: بخشی از محصولات فضای مجازی و ارتباط آن با امام حسین(ع) و کربلا شامل عکس، متن و ساختار هایی است که به ذهن می رسد و باید در این سوگواره مطرح باشد و به آن پرداخته شود.

رییس نمایندگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در تهران مقوله نوآوری را در این سوگواره بسیار مهم دانست و اضافه کرد: متاسفانه بسیاری از مجموعه‌های فعال دینی در فضای مجازی دچار تکرار شدند و فعالیت هایی که انجام می شود فاقد خلاقیت است به همین منظور ما نیازمند حرکتی نوآورانه در پیام های دینی در فضای مجازی هستیم که به نظر می رسد در این زمینه دچار سستی شدیم و گاهی فکر می کنیم این نوآوری باید در عرصه ساختار باشد درحالی که نوآوری باید در پیام ها اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: حتی طلاب حوزه های علمیه نیز آنگونه که باید در این عرصه تلاش کنند تلاش نکردند و بیشتر در حوزه ساختار فعال هستند؛ دیگر محور مربوط به چینش ها می شود.

حجت الاسلام شیخ الاسلام با تاکید بر اینکه کنش گری ها باید در فضای مجازی آسیب شناسی شود، عنوان کرد: امروز باید ببینیم کنش گری ما در فضای مجازی چه اشکالاتی دارد، استخراج شود و مورد آسیب شناسی قرار گیرد. مردم شاید به خاطر علاقه های دینی که دارند تولیدات فراوانی داشته باشند اما چون کنشگری های ما از کیفیت خوبی برخوردار نبوده شاهد آن اثر مطلوب نبودیم از این رو رشته کنش گری به این سوگواره اضافه شده است.

رییس نمایندگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در تهران در پایان خاطرنشان کرد: داورانی که در این جشنواره داوری خواهند کرد هر کدام از شخصیت های برجسته و صاحب نظر بوده که به داوری خواهند پرداخت و این خود یکی از مزیت های جشنواره به شمار می رود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات