۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۶۱۵۲۳۵

فراکسیون «البناء» خواستار عدم دخالت آمریکا در امور عراق شد

فراکسیون «البناء» خواستار عدم دخالت آمریکا در امور عراق شد
سخنگوی فراکسیون «البناء» در پارلمان عراق در یک نشست خبری بر مخالفت با دخالت آمریکا در امور داخلی عراق و مسایل حاکمیتی این کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، مجلس نمایندگان آمریکا حدود دو سال پیش طرح پیش‌نویس قانون موسوم به «منع بی‌ثبات سازی در عراق» را تصویب کرد که این طرح برای قانونی شدن نیاز به مصوبه مجلس سنا دارد.

پیش‌نویس قانون منع بی‌ثبات‌سازی عراق را «آدم کینزینگر» و «تام سوزوزی» در دسامبر 2017 تهیه و به مجلس ارائه کردند، اما با توجه به پایان دوره مجلس، در مجلس سنا، طرح مزبور تصویب نشد.

اکنون پس از دو سال، این پیش‌نویس با اصلاحاتی تحت شماره «H.R.571» در ژانویه 2019 (زمستان 1397) دوباره به مجلس ارائه شده اما هنوز در کمیسیون روابط خارجی آن، بررسی نشده است و همین مساله موجب نگرانی مسئولان و جریان‌های سیاسی عراق شده است.

برخی منابع خبری می‌گویند که‌ «هدف این طرح، بازگرداندن دولت عراق به زیر سیطره آمریکا و پایان دادن به نفوذ ایران در این کشور است». تلاش آمریکا برای تصویب این طرح با واکنش برخی از ائتلاف‌ها و فراکسیون‎های پارلمان از جمله الفتح و البناء مواجه شده است. 

«احمد الاسدی» سخنگوی فراکسیون «البناء» در یک نشست خبری مشترک با نمایندگان فراکسیون مزبور، خواستار عدم دخالت آمریکا در امور داخلی عراق شد و تاکید کرد که به «هیچ کشور یا نهاد خارجی اجازه داده نمی‎شود که به حاکمیت عراق تعرض کند»./983/ب

منبع: فارس 

ارسال نظرات