۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۶۱۵۲۱۶
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

حرام خواری سبب بی دینی می شود

حرام خواری سبب بی دینی می شود
سخنران حرم مطهر رضوی گفت: کسی که حرام می خورد، قلبش می میرد، قلب وی جای محبت کردن نیست و سرانجام خدا و پیامبر را انکار می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان، استاد حوزه علمیه شب گذشته در جمع زائران و مجاوران بارگاه مطهر رضوی به پرهیز شیعه از حرام با توجه به تأکید حضرت رضا(ع) و رسول اکرم(ص) اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به فرمایش امام رضا(ع) و دیگر اهل بیت(ع) در مورد شیعه، گفت: این بزرگواران شیعه را مخالف ابلیس دانسته که در اخلاق، عمل و اعتقاد پاک زندگی می کنند.

کارشناس مذهبی با اشاره به علم رسول اکرم(ص) و با خبر بودن حضرت از آینده، اظهار کرد: رسول خدا از آینده از جمله از عمومی شدن خوانندگی زنان، آرایش زنان، ازدواج زن با زن و مرد با مرد، پوشیدن لباس بدن نما و لباس مردانه توسط زنان و لباس زنانه توسط مردان خبر داد که روایت آن مربوط به قرن ها قبل و از علی بن ابراهیم در قرن چهارم به صورت خطی نقل شده است در حالی که این مسائلی که پیامبر(ص) فرمود در صد سال اخیر به وقوع پیوسته است.

وی افزود: این علم پیامبر(ص) هر انسان با انصافی را شگفت زده می کند، شخصی که یک روز مکتب را ندید، یک خط با دست خود ننوشت و تا آخر عمر معلمی را به خود ندید اما در 27 رجب پروردگار با خطاب « قْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ» علوم را به قلب مقدس ایشان فرود آورد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان این که پیامبر(ص) دارای بینش و دانش وسیع، آینده نگر، گذشته نگر و عالم بودند به اهمیت توجه به کلام پیامبر(ص) تأکید و ابراز کرد: حضرت به عواقب حرام خواری اشاره می کنند و خطاب به امام علی(ع) می فرماید: «یا علی، کسی که حرام بخورد قلب وی می پوسد، بی دین می شود، باورهایش سست و نابود می شود، عاقبت بدی پیدا می کند و در آخر کار خدا، قیامت، بهشت و جهنم و انبیا را انکار می کند، عملش سست می شود و دعای وی مستجاب نمی شود.»

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که اولیای خدا از حرام وحشت داشتند، تصریح کرد: مومن می داند پشت هر حرامی جهنم است؛ کسی که حرام می خورد، قلبش می میرد و قلب وی جای محبت کردن نیست همچنین عاقبت کسی که حرام می خورد به انکار خدا و پیامبر می انجامد.

وی به گناهان کبیره از دیدگاه پروردگار در سوره فرقان اشاره و ابراز کرد:خداوند می فرماید:«ریختن خون انسانی به ناحق، شرک به پروردگار و زنا از گناهان کبیره است و موجب می شود که انسان در آغوش آتش جهنم بیفتد.»/864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات