۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۶۰۴۹۰۴
حجت الاسلام سعیدی:

زکات پشتوانه مالی اسلام است

زکات پشتوانه مالی اسلام است
مسؤول شورای زکات بروجرد زکات را پشتوانه مالی اسلام عنوان کرد و گفت: پرداخت این مهم در رفع مشکلات جامعه و کاهش فاصله طبقاتی نقش آفرین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام حسن سعیدی، مسؤول شورای زکات بروجرد، ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: زکات پشتوانه مالی مهم اسلام است.

وی با اشاره به اهمیت پرداخت زکات در جامعه افزود: با استفاده از ظرفیت های تبلیغی در زمینه پرداخت زکات از سوی مردم و فرهنگ سازی در این زمینه باید گام برداشت.

حجت الاسلام سعیدی پرداخت زکات را زمینه ساز گسترش عدالت و کاهش فاصله طبقاتی در جامعه عنوان کرد و گفت: پرداخت این مهم موجب رفع بسیاری از مشکلات در جامعه می شود.

وی اظهار داشت: با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در زمینه نهادینه سازی فرهنگ پرداخت زکات در جامعه باید تلاش کرد امار جمع آوری زکات هر سال افزایش یابد.

حجت الاسلام حسینی در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۹۰ میلیون تومان زکات در شهرستان بروجرد جمع‌آوری شده است، خاطرنشان کرد: این آمار نسبت به سال‌های گذشته ۶۰ درصد افزایش یافته است.

مسؤول شورای زکات بروجرد یادآور شد: از این مبلغ جمع آوری شده ۲۹۰ میلیون تومان زکات ۲۴۰ میلیون تومان زکات محصولات کشاورزی و ۵۰ میلیون تومان زکات فطریه بوده است.

وی به مصرف زکات جمع آوری شده اشاره و عنوان کرد: بخشی از زکات جمع آوری شده در زمینه ساخت و تعمیر ۱۲ مسجد، هفت حسینیه، پنج خانه مددجویان هزینه شده است./9451/ت303/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات