۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۶۰۴۱۵۸
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم مطرح کرد؛

نگاه ویژه‎ مراجع تقلید به کانون‎های مساجد

نگاه ویژه‎ مراجع تقلید به کانون‎های مساجد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: مراجع تقلید نگاه ویژه‎ای به کانون‎های مساجد دارند.

به گزارش خبرگزاری رسا، سید موسی حسینی کاشانی در گردهمایی مدیران ستادی و استانی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: همایش هایی که در شهرهای مقدس قم و مشهد برگزار می شود، این حسن را دارند که هم کاری هستند و هم زیارتی.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ما باید ببینیم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چه ظرفیت هایی وجود دارد و این ظرفیت ها را در راستای اهداف موردنظر تقویت کرد.

وی تصریح کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد یکی از ظرفیت های بسیار خوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که کمتر به آن توجه شده است.

حسینی کاشانی اظهار داشت: این ظرفیت با توجه به اینکه محور کارهای فرهنگی باید مسجد باشد، باید به این کانون ها توجه ویژه باشد تا بتوان اهداف مورد نظر را بدست آورد.

وی ادامه داد: مجموعه فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در حال به سامان رسیدن است و امیدواریم شاهد فعالیت های بیشتر کانون های مساجد باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد که تخصصی کردن کانون های فرهنگی هنری مساجد یک اقدام پسندیده است که امیدواریم به سرانجام برسد.

وی خاطرنشان ساخت: مراجع تقلید نگاه ویژه به فعالیت های کانون های مساجد دارند و ما می توانیم با کمک یکدیگر، کانون های را به نقطه مطلوب برسانیم.

حسینی کاشانی افزود: بنده آینده بسیار خوبی برای کانون های فرهنگی و هنری مساجد متصور هستم و به مسئولان این نهاد کمال تشکر را داریم.

وی ابراز امیدواری کرد که شعار محوریت مسجد در کارهای فرهنگی با همکاری ادارات ارشاد و کانون های مساجد محقق شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از آسیب های کنونی جامعه دور افتادن فاصله میان نوجوانان و جوانان و مسجد است که باید آسیب شناسی شده تا این مشکل حل شود.

وی ادامه داد: روحانیان باید چنان جذابیتی داشته باشند که جوانان را مجذوب خود کنند و نباید همه چیز را منوط به امکانات مادی دانست. خلأ چنین روحانیانی حس می شود و بر این اساس در جلسه ای مصوب کردیم که 40 روحانی با چنین ویژگی به برگزاری کلاس آموزشی بپردازند.

حسینی کاشانی بیان داشت: یک روحانی خوش ذوق می تواند کارهای فراوانی انجام دهد اما اگر روحانی خوب نباشد همه امکانات نمی تواند به نتیجه رسیدن بینجامد./1324/د102/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات