۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۲۷۷۳۷۰

جشنواره اندیشه پویا در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس توسعه و ساماندهی دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قم از برگزاری جشنواره اندیشه پویا با هدف ساماندهی هسته‌های پژوهشی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان خبر داد.
انديشه پويا

مهدی خنجوکی، کارشناس توسعه و ساماندهی دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: جشنواره اندیشه پویا در تابستان 1394 با هدف ساماندهی هسته های پژوهشی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار می شود.

 

وی افزود: ساماندهی هسته های پژوهشی سبب ارتقای فعالیت های پژوهشی در بین اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قم می شود.

 

خنجوکی اظهار داشت: جشنواره اندیشه پویا باعث آشنایی جوانان و نوجوانان مسجدی با موضوع ها و دغدغه های روز دنیا، پرورش روحیه پژوهشگری، افزایش توانایی در نقد و تحلیل و رشد و پرورش استعدادهای بالقوه در زمینه پژوهش می شود.

 

کارشناس توسعه و ساماندهی دبیرخانه فرهنگی و هنری مساجد استان قم، عنوان کرد: از بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد قم حدود 50 هسته پژوهشی ساماندهی و برای شرکت در جشنواره اندیشه پویا اعلام آمادگی کرده اند.

 

وی با بیان اینکه این جشنواره در دو مقطع دانش آموزی و فعالان فرهنگی برنامه ریزی شده است، ابراز کرد: مقطع دانش آموزی آن در سه دسته ابتدایی با موضوع چهل حدیث و حکایت، مقطع راهنمایی با موضوع چهل حدیث و جدول ها و مقطع دبیرستان با موضوع چهل حدیث و مهدویت برنامه ریزی شده است.

 

خنجوکی ادامه داد: مقطع فعالان فرهنگی را طلاب و دانشجویان تشکیل می دهند که در 12 موضوع شامل: نقش جوانان مسجدی در تحقق شعار سال دولت و ملت، هم دلی و هم زبانی، روابط جمعی ضرورت و چگونگی آن، نقش کانون ها در تحقق مسجد طراز اسلامی، رسالت مسجد ایده آل اسلامی، جوانان مسجدی و فضای مجازی، نقش زنان در مسجد ایده آل اسلامی و رسالت مسجد در گسترش عفاف و حجاب پیشنهاد شده است.

 

کارشناس توسعه و ساماندهی دبیرخانه فرهنگی و هنری مساجد استان قم، خاطرنشان کرد: با توجه به آیین نامه، پژوهشگران آثار خود را در تاریخ 5/6/1394به دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد و یا به نشانی amoozesh114@chmail.ir ارسال کنند و به گروه های برتر در هر سه مقطع تحصیلی هدایای ویژه ای در نظر گرفته شده است.

 

وی در پایان گفت: مهلت نام نویسی تا تاریخ 10/5/94 و مهلت ارسال آثار تا تاریخ 5/6/94 است و همچنین مکان نام نویسی دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قم واقع در بلوار نیایش، کوچه 6، پلاک 49 است.

 

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 378838568 داخلی 32 تماس بگیرند./1325/ت302/ی

ارسال نظرات