۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۴۶۷۱۴۵
معاون فرهنگی و هنری ستادعالی مساجد کشور خبر داد؛

جشنواره قرآنی مدهامتان در قم برگزار می شود

معاون فرهنگی و هنری ستادعالی مساجد کشور،‌ گفت: جشنواره مدهامتان هفت بخش تخصصی دارد که برخی از آن‌ها هر ساله برگزار می شود؛ از جمله می‎توان به جشنواره قرآنی«مدهامتان» اشاره کرد که در حوزه تربیت در 11 دوره برگزار شده است.
 مرتضی طاهریان، مدیر برگزاری جشنواره مدهامتان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرتضی طاهریان معاون فرهنگی و هنری ستادعالی مساجد کشور، عصر امروز در نشست‌خبری جشنواره قرآنی مدهامتان که در سالن جلسات اداره‌کل ارشاد برگزار شد با تشریح برنامه های ستاد عالی کانون مساجد کشور گفت: یکی از برنامه‎های ستاد عالی کانون مساجد، جشنواره فرهنگی و هنری جوانان در کشور است که با عنوان سلسله جشنواره‎های فرهنگی هنری جوانان مساجد کشور برگزار می‎شود.

معاون ستادعالی کانون‎های فرهنگی مساجد خاطرنشان کرد: جشنواره مدهامتان هفت بخش تخصصی دارد که برخی از آن‌ها هر ساله برگزار می شود؛ از جمله می‎توان به جشنواره قرآنی«مدهامتان» اشاره کرد که در حوزه تربیت در 11 دوره برگزار شده است.

وی با بیان این که بهترین افرادی که در زمینه قرآنی پیشرفت داشته اند، پرورش یافته مسجد هستند، گفت: این فرهیختگان قرآنی مراحل رشد خود را از مسجد آغاز کرده اند و به این علت می‎توان با ایجاد عرصه رقابتی به پویایی در این عرصه بپردازیم.

مدیر برگزاری جشنواره مدهامتان در ادامه افزود: مراحل استانی جشنواره مدهامتان برگزار شده و برنامه کشوری در تاریخ 24 تا 27 آذرماه نیز در رشته های ترتیل، حفظ، قرائت، اذان و تفسیر برگزار می‎شود.

طاهریان تصریح کرد: جشنواره مدهامتان در رده سنی 18 تا 30 سال برگزار می شود که با حضور بیش از 300 منتخب استانی در مرحله کشوری در شهر مقدس قم برگزار می‎شود.

وی با اشاره به مرحله استانی این مسابقات افزود: این مسابقات در مرحله استانی از اواخر شهریورماه آغاز شد و عمده مسابقات استانی تا آبان و اوایل آذرماه نیز ادامه یافت؛ در مرحله استانی دو رشته صحت اذکار نماز برای نوجوانان و مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه در عرصه امربه معروف و نهی از منکر نیز وجود داشت که در مرحله کشوری این دو رشته شرکت نمی کنند.

معاون فرهنگی هنری ستادعالی مساجد کشور به اسامی داوران این مسابقات اشاره کرد و گفت: آقایان پرهیزکار، امام جمعه، ابوالقاسمی، شریف، اخوان اقدم، ستوده نیا، عباسی، آقایی، دولتی، ربیعیان، ملکشاهی، سعید نژاد، جمالی، کریم زاده و خان بابا از جمله داوران این مسابقات هستند.

معاون ستادعالی کانون‎های فرهنگی مساجد یادآور شد: مسابقات به شکل متمرکز در دو روز 25 و 26 آذرماه در مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار می شود.

وی به چگونگی ثبت نامه اینترنتی که اولین بار در کشور آغاز شد اشاره کرد و گفت: در مرحله اول ثبت نام اینترنتی 16 هزار نفر اسم خود را در سامانه ثبت کردند و با این عمل یک بانک اطلاعات بزرگ قرآنی در ستاد شکل گرفت.

طاهریان ابراز داشت: پس از دریافت آمار ثبت نام حضوری به نظر می‎رسد که بیش از 20 هزار نفر در این مسابقات در بخش شهرستانی و استانی ثبت نام کردند.

مدیر برگزاری جشنواره مدهامتان تصریح کرد: این مسابقات در دفتر حضرت آیت الله سبحانی همزمان با اذان مغرب و عشا در روز 17 ربیع الاول آغاز و این مرجع عالیقدر سخنران این مراسم خواهد بود.

وی به استفاده از قاریان دعوت شده به این جشنواره در سطح استان قم خبر داد و گفت: در شب و روز ولادت حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) قاریان حاضر در این مسابقات در ده مسجد استان قم به قرائت قرآن خواهند پرداخت.

معاون ستادعالی کانون‎های فرهنگی مساجد اظهار داشت: در زمینه تفسیر که هم جنبه آموزشی و رقابتی دارد، 55 نفر از طلاب و ائمه جماعات برای بخش تفسیر در قم حضور خواهند یافت، دوره آموزشی تفسیر را طی و در رقابت‎های تفسیر این مسابقات شرکت خواهند کرد.

وی به موضوعات کلاس های تفسیر اشاره کرد و گفت: مبانی اقتصاد مقاومتی در قرآن از جمله مباحثی است که در کلاس‌های آموزشی تفسیر با حضور مفسران برگزار می شود.

طاهریان به حضور طلاب در دوره اموزشی تفسیر اشاره کرد و گفت: شرکت در این دوره برای عموم طلاب آزاد است./978/201/ب3

ارسال نظرات