۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۵۹۴۲۳۱

فتواهای علمای وهابی، عربستان را به زندان بزرگی برای زنان تبدیل کرده است

فتواهای علمای وهابی، عربستان را به زندان بزرگی برای زنان تبدیل کرده است
فعالان زن در شبکه های اجتماعی با «لجین الهذول» بانوی سعودی و زندانی آزادی بیان، نسبت به قربانی شدن زنان سعودی به خاطر فتاوای وهابیت انتقاد کردند.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، فعالان زن در شبکه های اجتماعی با راه اندازی هاشتاگ«متضامنات مع لجين»(همیاران لجین) مراتب همدردی خود را با «لجین الهذول» فعال سعودی آزادی بیان ابراز داشتند.

فعالان زن با تراشیدن موهای خود، طی هشتگ مذکور بیان داشتند که زندان‌بانان آل سعود موی سر لجین الهذول زندانی آزادی بیان را با هدف شکنجه دادن او تراشیده اند.

برخی از فعالان شبکه های اجتماعی گفته اند که لجین در اعتراض به رفتار بدی که در زندان با او شده بود، موی خود را تراشیده است.

لجین الهذول فعال آزادی بیان در پی انتقاد از فتواهای مربوط به حقوق زنان مانند وجوب همراهی مرد محرم با زن هنگام هر گونه سفر و ولایت داشتن مفرط مردان بر زنان، از می 2018 تاکنون بازداشت شده است.

گفتنی که فتواهای بی اساس علمای وهابی و مبلغان درباری عربستان درباره حقوق طبیعی و اجتماعی زنان، موجب شده است تا آزادی های فردی آنها از بین رود و این کشور به زندانی بزرگی برای زنان سعودی تبدیل شود./983/ب902/t

ارسال نظرات