۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۵۹۴۲۰۵
معاون حوزه علمیه مازندران:

حضرت فاطمه الگوی مبارزه سیاسی در دفاع از ولایت است

حضرت فاطمه الگوی مبارزه سیاسی در دفاع از ولایت است
معاون حوزه علمیه مازندران گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی مبارزه سیاسی در دفاع از ولایت و امامت و الگوی بصیرت و آگاهی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد جواد تقی زاده، معاون حوزه علمیه مازندران در مراسمی که به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در نکا برگزار شد، گفت: در تاریخ مظلومیت شیعه، حادثه‌ای جانگدازتر از شهادت صدیقه طاهره (س) وجود ندارد، چون شهادت ایشان در دفاع از مقام شامخ امامت و دفاع از غصب حق الهی به عنوان اول شهیده راه ولایت قابلیت بررسی دارد.
 
وی با بیان این که مظلومیت حضرت زهرا (س) را می‌توان از وصیت جانسوز و تاریخی آن حضرت کاملاً مشاهده کرد، افزود: حضرت زهرا (س) با وصیت نامه خود حربه سیاسی را دست حاکمان وقت گرفت.
 
حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به این که با عمل به وصیت حضرت زهرا (س) از سوی امام علی (ع) مشروعیت حکومت وقت متزلزل و مظلومیت آن بانوی ارزشمند اسلام نمایان‌تر شد، بیان داشت: حضرت زهرا (س) تا آخرین لحظه عمر با برکت خود از جایگاه ولایت دفاع کرد و ایشان را می‌توان شهیده راه ولایت نام نهاد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضرت زهرا (س) حجت خدا بر ما است، تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) بانوی برتری است که خداوند به وجود ایشان فخر می‌فروشد.
 
معاون حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از سیره فاطمی است، خاطرنشان کرد: سیره فاطمی بهترین الگو برای رشد و تعالی دینی و معنوی جامعه اسلامی است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضرت زهرا (س) فدای ولایت شد تا درسی بر همه فرزندان او در طول تاریخ باشد تا حامی، ولی زمان خود باشند، تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) شعار رهسپاریم با ولایت تا شهادت را با عمر کوتاه خود عمل کرد.
 
حجت الاسلام تقی زاده در ادامه سخنان خود التزام به عفاف و حجاب را یکی از جلوه های درخشان زندگی حضرت زهرا(س) دانست و گفت: تقواي آن بانوی نمونه اسلام زبانزد خاص و عام است و بانوان ما بايد از تقوا، عفت، حيا و حجاب حضرت فاطمه زهرا(س) درس بگيرند./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات