۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۵۹۴۱۵۰
دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم:

ایفای رسالت طلبگی درگرو ثبات قدم و استقامت است

ایفای رسالت طلبگی درگرو ثبات قدم و استقامت است
دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم خطاب به طلاب گفت: نوکری اهل‌بیت و ایفای رسالت طلبگی درگرو داشتن عزم و اراده و ثبات قدم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی میرکتولی، دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد، با گرامیداشت ایام فاطمیه، با اشاره به جایگاه و رسالت روحانیت در نظام اسلامی، بر ثبات قدم در مسیر ایفای رسالت طلبگی تأکید و اظهار کرد: شاید همه ما طلاب و روحانیان قصد انجام کار خوب را داشته باشیم و پای کار هم می‌آییم؛ ولی کسی مانند امام خمینی (ره) محکم پای شعار و هدف خود می‌ایستد و تا پایان راه مبارزه را ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه خداوند از مؤمن سست و کم انگیزه رضایت ندارد، خطاب به طلاب گفت: باید در درس خواندن و راه خود محکم بوده و تلاش کنیم طلبه و سرباز واقعی امام زمان (عج) باشیم.

مدیر مدرسه عالی تفسیر قرآن تصریح کرد: اگر به دنبال دنیا هستید در حوزه علمیه از پول و دنیا خبری نیست، پولی هم که هست سهم امام و سادات بوده و تصرف ناحق سبب بدبختی و ذلت می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرکتولی ادامه داد: اما اگر به دنبال نوکری اهل‌بیت و ائمه الهی هستیم باید کار خود را محکم انجام دهیم و صاحب عزم و اراده باشیم؛ زیرا آنچه ما در تاریخ تشیع و تاریخ اسلام داریم متعلق به صاحبان عزم و اراده مانند شیخ طوسی‌ها و شیخ انصاری‌ها است که به مسئولیت خود به‌خوبی عمل کردند.

وی اضافه کرد: در جریان شکل‌گیری انقلاب اسلامی بسیاری از افراد به امام خمینی (ره) می‌گفتند چرا می‌گویید شاه باید برود؟ کجا باید برود، در حالی که نمی‌توانی یک مستأجر را از خانه خود بیرون کنی چگونه می‌خواهی بر شاهی که دارای سرمایه‌دارترین دولت دنیا و قوی‌ترین ارتش خاورمیانه است غلبه کنی؟

حجت الاسلام والمسلمین میرکتولی افزود: با تمام این صحبت‌ها، امام راحل به هدف و راه درست خود ایمان داشت و با پایمردی آن را ادامه داد.

عضو شورای منتخب تفسیر حوزه علمیه قم با اشاره به سکوت برخی از صحابه در برابر پایمال شدن حق امام علی (ع) پس از رحلت نبی مکرم اسلام، اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) هیچ‌گاه در برابر این حق خوری ساکت ننشست؛ اما برخی از افراد در این زمینه راه سکوت را در پیش گرفتند.

وی خطاب به طلاب، تصریح کرد: ازاین‌رو باید آگاه باشیم که سکوت و کوتاهی و خالی کردن صحنه مسؤولیت از سوی ما این‌گونه فجایع را در طول تاریخ به وجود می‌آورد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات