۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۵۹۴۱۴۸
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

شورای عالی انقلاب فرهنگی باید پیشگام مقابله با جنگ نرم دشمن باشد

شورای عالی انقلاب فرهنگی باید پیشگام مقابله با جنگ نرم دشمن باشد
حجت الاسلام عاملی با بیان این که شورای عالی انقلاب فرهنگی حوزه فکری را به حوزه اجرایی پیوند می زند، گفت: هدف اصلی انقلاب دستیابی به انقلاب فرهنگی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی پیش از ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به تقابل انقلاب اسلامی با تمدن غرب، شورای عالی انقلاب فرهنگی را نهادی مهم در عرصه جنگ نرم دانست و گفت: این شورا میراث گرانبهای امام خمینی(ره) بوده و رهبر معظم انقلاب نیز نقش این نهاد را در زمینه سیاستگذاری های علمی و فرهنگی بسیار اساسی و تأثیرگذار معرفی کرده اند.

وی با بیان این که شورای عالی انقلاب فرهنگی حوزه فکری را به حوزه اجرایی پیوند می زند، اظهار داشت: امروز ایران از لحاظ رشد علمی در رتبه 10 جهان قرار دارد و باید دانست که شورای عالی انقلاب فرهنگی نقش بسیاری در این زمینه ایفا کرده است.

حجت الاسلام عاملی هدف اصلی انقلاب اسلامی را دستیابی به انقلاب فرهنگی خواند و افزود: امروز اگر در عرصه فرهنگ عملکرد مناسبی داشته باشیم، بدون شک به پیشرفت های بسیاری دست خواهیم یافت؛ همه ما باید در نظر داشته باشیم که ایده های انقلاب اسلامی را به صورت صحیح پیاده کنیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر این که امروز عوامل تأثیرگذار در جامعه تنها در درون کشور محدود نیست، خاطرنشان کرد: جامعه امروزی به مراتب شکل پیچیده تری به خود گرفته است، بر این اساس در حل آسیب های آن باید دقت بیشتری داشت.

وی به نقش عدالت اجتماعی و ارائه خدمات اجتماعی در رضایتمندی شهروندان اشاره و تأکید کرد: کسانی که از وضعیت جامعه رضایتمند باشند به مراتب از کسانی که نسبت به شرایط اجتماع معترض هستند از فرهنگ پذیری بیشتری برخوردارند، بر این اساس اگر فرهنگ عمل صالح در جامعه وجود داشته باشد، شاهد شرایط بهتری خواهیم بود.

حجت الاسلام عاملی خاطرنشان کرد: با جدیت در پی آن هستیم که به مطالبات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اجرایی سازی اسناد شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل کنیم؛ تا کنون بسیاری از اسناد علمی این شورا را اجرا کرده ایم و پیگیر اسناد فرهنگی نیز هستیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مسأله موسیقی در کشور گفت: اگر ما بتوانیم تعریف قطعی از موسیقی حلال و حرام ارائه دهیم، می توانیم تکلیف این مقوله را روشن کنیم؛ برخی مرزبندی ها در این زمینه ناشناخته است و نیاز داریم به کمک حوزه های علمیه این مرزبندی ها را مشخص کنیم.

وی به وظایف شورای تخصصی حوزوی تحت اشراف شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی حوزه های علمیه اشاره و عنوان کرد: بسیاری از مصوبات شورای عالی انقلاب اسلامی برای بررسی تطابق یا عدم تطابق با آموزه‌های اسلامی به شورای عالی حوزه ارجاع داده می‌شود تا متخصصان حوزوی با تحقیق و پژوهش تکلیف برخی مصوبات را روشن سازند./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
حسین ثالث موید
ارسال نظرات