۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۵۹۴۰۹۰
حجت الاسلام والمسملین ادیب یزدی:

انقلاب اسلامی تحقق آرمان دیرینه مردم بود

انقلاب اسلامی تحقق آرمان دیرینه مردم بود
استاد حوزه علمیه انقلاب اسلامی را تحقق آرمان دیرینه مردم دانست و به این مهم که سلطنت دیگر جایی در جمهوری اسلامی ایران ندارد تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسملین ادیب یزدی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد جامع غدیر گفت: خداوند ضمانت نامه دین خود را به پیامبر اعطا کرد و آن چیزی جز حضرت زهرا(س) نبود.

وی افزود: حضرت زهرا(س) هدیه و کوثری است که خداوند از عرش کبریای خود به رسول خداوند عطا کرد و این نشان از الهی بودن حضرت زهرا(س) است.

حجت الاسلام والمسملین ادیب یزدی با بیان اینکه وجود حضرت زهرا(س) سراسر توحید و فداکاری برای خداوند بود، ابراز کرد: حضرت فاطمه(س) ذخیره عرشی خداوند بودند، حضرت حق به هیچ انسانی چنین ذخیره ای عطا نکرده است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه شرایط و اوضاع اسلام بعد از تولد حضرت زهرا(س) متحول شد، اظهار داشت: حضرت زهرا(س) برای اسلام سراسر برکت بودند.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) به دو صورت تکوینی و عملی دین را ضمانت فرمودند، گفت: خداوند در ذات و ماهیت باطن حضرت زهرا(س) استعدادهایی قرار داده و آن استعدادها زمانی که ظهور و بروز می یابد برکات آن امواجی از ایمان و اعجاز برای اسلام و مسلمین ایجاد می کند که این امور در زمره تکوینیات حضرت زهرا(س) قرای می گیرد.

حجت الاسلام والمسملین ادیب یزدی ادامه داد: زمانی که پیامبر دار فانی را وداع گفتند حضرت زهرا(س) دفاع از ولایت را وظیفه خود دانستند و در مقابل بغض منافقان و غاصبان خلافت ایستادند و از حق الهی حضرت علی(ع) دفاع کردند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پیامبراسلام(ص) نبوت را به عنوان اقتدار برای امت به ارمغان آوردند نه به عنوان سلطنت، گفت: اگر حضرت زهرا(س) به فریاد اسلام نمی شتافتند اسلام به سلطنت تبدیل می شد.

وی با تاکید بر اینکه در جامعه اسلامی سلطنت امری بی معنا است، افزود: انقلاب اسلامی ایران تا زمانی که امام زمان(عج) در غیبت هستند بر محور ولایت فقیه استوار است و سلطنت دیگر جایی در این نظام ندارد.

حجت الاسلام والمسملین ادیب یزدی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی تحقق آرمان دیرینه مردم بود، گفت: امام راحل زمانی که دیدند مردم حاکمیت الهی می خواهند بر خود تکلیف دانستند تا انقلاب را رهبری کنند و این مهم را به نتیجه برسانند.

استاد حوزه علمیه در پایان احساس مسؤولیت را ضامن حفظ اسلام دانست و خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) ذات مستقل در ولایت است و تشخیص ایشان خواست خداوند است؛ برهمین اساس زمانی که بی عدالتی را می بینند قیام کرده و از ولایت دفاع می کنند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات