۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۵۹۳۹۸۹
حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی:

دفتر تبلیغات آماده اعزام مبلغ تخصصی به نقاط مختلف کشور است

دفتر تبلیغات آماده اعزام مبلغ تخصصی به نقاط مختلف کشور است
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه با اشاره به تربیت مبلغان تخصصی در زمینه‌های مختلف، از ‏آمادگی این دفتر برای اعزام مبلغان تخصصی خبر داد.‏

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، امروز در نشست با استاندار و مسؤولان ارشد استان، اظهار کرد: با توجه به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی موجود یکی از اقدامات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزاری دوره‌های تخصصی در رابطه با موضوعاتی از قبیل تحکیم نظام خانواده، کاهش آمار طلاق، مشاوره دینی، اعتیاد، امداد فرهنگی و ... است تا مبلغان در این موضوعات آموزش‌های خاصی را دیده و سپس به ایفای نقش در راستای کاهش این معضلات بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تربیت مبلغان تخصصی در این زمینه‌ها، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم آماده است تا در صورت نیاز و درخواست مناطق اقدام به اعزام مبلغان تخصصی کند؛ به این معنا که بر اساس نیازهای هر منطقه و معضلات و آسیب‌های موجود در آن، روحانیان تخصصی را اعزام کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی اضافه کرد: باید از ظرفیت قم بیش از پیش استفاده شود، زیرا قم حوزه علمیه بسیار وسیع و گسترده با توانایی‌های مناسب بوده و حیف است که از این ظرفیت در سطح کشور به صورت شایسته استفاده نشود.

عضو هیأت امنای سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: در این راستا از چند سال پیش با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و اساتید و فعالان تفسیر قرآن در قم، هر سال ماه رمضان برای هر استان چند نفر استاد توانمند تفسیر اعزام شده و از این طریق چراغ تفسیر قرآن را در استان‌های مختلف روشن کردیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی افزود: اما وقتی مبلغ و استاد توانمندی به استان اعزام می‌شود انتظار می‌رود مسؤولان استانی تلاش کرده و از ظرفیت این استاد برجسته حداکثر استفاده را ببرند.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت فعالیت روحانیان و مبلغان در مدارس، اظهار کرد: کار با دانش آموزان در مدارس نیازمند مهارت ویژه‌ای است، زیرا شاید کسی فضل و علم مناسبی داشته باشد اما مهارت ارتباط با نوجوان و کودک را ندارد؛ ازاین‌رو دفتر تبلیغات اسلامی به این موضوع هم ورود کرده است.

گفتنی است، در این نشست مسؤولان ارشد خراسان شمالی مسائل و مشکلات مناطق مختلف استان و پیشنهادهای خود برای رفع این آسیب‌ها را مطرح کردند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات