۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۵۹۳۸۳۵
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

هم‌کاسه شدن با غرب نتیجه تبعیت از هوای نفس است

هم‌کاسه شدن با غرب نتیجه تبعیت از هوای نفس است
استاد حوزه علمیه گفت: هم‌کاسه شدن با قدرت‌های غربی مانند انگلیس و یا سلطنت‌طلب‌ها نتیجه تبعیت از هوای نفس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری استاد حوزه علمیه، شب گذشته در هیات شهدای گمنام دانشگاه امام صادق(ع) با استناد به روایتی از امام علی(ع) درزمینهٔ جهاد فی سبیل الله و جهاد اصغر گفت: تفاوت این دو جهاد مربوط به محدودیت‌های زمانی و مکانی است که دارند.

وی افزود: حضرت می‌فرمایند: در جهاد اصغر محدودیت زمانی و مکانی وجود دارد درحالی‌که این امر در جهاد فی سبیل الله با وسعت مکانی و زمانی قابل‌توجهی روبرو است؛ تربیت فرزند، کسب لقمه حلال، سازندگی و آبادانی و تبلیغ دین همه در زمره جهاد فی سبیل الله قرار می‌گیرند؛ جهاد فی سبیل الله تنها به حضور در میدان جنگ معنا نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری هشت سال دفاع مقدس را سفره الهی دانست و ابراز کرد: جهادگران بسیاری از این سفره بهره بردند و به شهادت رسیدند و آرزومندان بسیاری نیز بااینکه آرزوی شهادت داشتند اما هنگام جنگ از جهاد در میدان نبرد امتناع کردند.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه شهدا در قیامت بالاترین مقام رادارند، اظهار داشت: شهادت تنها اختصاص به میدان جنگ ندارد و بر اساس روایات کسی که اهل جهاد اکبر باشد همانند شهید است؛ بنابراین انسان اگر برای حفظ و صیانت از دین خود ایستادگی و مقاومت کند جهاد اکبر انجام داده است.

وی ادامه داد: امروز کسانی که در برابر سبک زندگی غربی مقاومت می‌کنند و مدل زندگی خودشان را بر اساس خوراک، پوشاک، ازدواج و دیگر شئون دشمن تنظیم نمی‌کنند جهاد اکبر انجام می‌دهند؛ یکی از اهداف انقلاب اسلامی الگوسازی سبک زندگی برای جهان بود نه اینکه خود از غرب سبک زندگی بگیرد.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین ماندگاری با تأکید بر اینکه انسان باید مبلغ مبانی دینی خداوند باشد نه اینکه خود را تبلیغ کند، عنوان کرد: کسانی که قرآن را بر اساس میل خود معنا می‌کنند و یا استجابت تمایلات نفسانی را بر کسب رضای خداوند ترجیح می‌دهند هرگز نمی‌توانند در کنار امام معصوم مجاهدت کنند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: هم‌کاسه شدن با قدرت‌های غربی مانند انگلیس و یا سلطنت‌طلب‌ها همه نتیجه تبعیت از هوای نفسانی است اینان هرکجا منفعتی باشد به همان طرف تغییر جهت می‌دهند.

وی بابیان اینکه افراد بسیاری بر سر سفره ولایت می‌نشینند اما از ایشان حمایت و پشتیبانی نمی‌کنند، گفت: انسان به‌واسطه اراده است که می‌تواند بر محیط زندگی خود غالب شود برای مثال حضرت آسیه در کثرت فساد و تباهی کاخ فرعون در اوج طهارت و پاک‌دامنی قرار داشت و همسر لوط در اوج پاکی و طهارت خانه پیامبر در کفر غوطه‌ور بود؛ بنابراین محیط شرک‌آلود دلیل موجهی برای گناه‌کار شدن انسان نیست.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین ماندگاری ایستادگی و صبر حضرت زینب(س) را محور و نقطه واقعه عاشورا دانست و عنوان کرد: انسان‌های تلاشگر که تنها رضایت خداوند را جستجو می‌کنند می‌توانند اهل مقاومت و ایستادگی باشند.

استاد حوزه علمیه تلاش، کوشش و مقاومت را رمز پیروزی رزمندگان در دوران دفاع مقدس دانست و گفت: متأسفانه امروز برخی خواص چنین عمل نمی‌کنند تا شاهد پیروزی باشیم. کسانی که اهل جهاد فی سبیل الله هستند در همین دنیا بهشت را حس کرده احساس عزت، آرامش و امنیت می‌کنند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات