۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۹۳۵۴۵
دبیر مجمع علمای خراسان شمالی:

نگاه امیدوارانه به غرب مانع از تحقق شایسته اقتصاد مقاومتی است

نگاه امیدوارانه به غرب مانع از تحقق شایسته اقتصاد مقاومتی است
دبیر مجمع علمای خراسان شمالی گفت: یکی از مسائلی که سبب شد اقتصاد مقاومتی در کشور آن‌گونه ‏که شایسته است اجرایی نشود، نگاه امیدوارانه به غرب بود.‏

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، امروز در نشست با شماری از مسؤولان استانی، با اشاره به ضرورت پیگیری مداوم و متوالی اصول اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی برای یک سال و دو سال نیست بلکه باید هر سال از سوی مردم و مسؤولان درزمینه های مختلف پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از نقاط قوت خراسان شمالی درزمینه تحقق اقتصاد مقاومتی، پتانسیل کشاورزی در این استان است، افزود: درواقع یکی از نقاط قوت انقلاب و کشور که توانست بر روی پای خود بایستد وجود بخش کشاورزی است؛ زیرا توده مردم در این سرزمین همت بلندی در این حوزه داشتند.

حجت‌الاسلام قدیمی اضافه کرد: اختصاص یارانه بیشتر به بخش‌های تولیدی درزمینه کشاورزی و افزایش صنایع تبدیلی در حوزه‌ها و در مناطق مختلف بخشی از راهکارهای مهم در این خصوص است.

وی اظهار کرد: با توجه به این‌که تولیدات کشاورزی و دامداری نقش مهمی در زندگی روزمره مردم داشته و امنیت غذایی مردم را فراهم می‌کند، باید خانواده‌ها نسبت به اشتغال فرزندان تحصیل‌کرده خود درزمینه کشاورزی نگاه مثبت و حمایتی داشته باشند.

حجت‌الاسلام قدیمی با اشاره به نقش کشاورزی در تحقق اقتصاد مقاومتی، افزود: یکی از کارهایی که سبب شد که دولت نتواند اقتصاد مقاومتی را در کشور به‌درستی و آن‌گونه که شایسته است اجرایی کند، نگاه به واردات خارجی بود، زیرا با واردات خارجی به کشور دیگر نگاه و توجه لازم به تولیدات داخلی نمی‌شود.

وی با بیان این‌که واردات بی‌رویه مساوی با نابودی تولیدات داخلی است، خاطرنشان کرد: حمایت دولت از کارگاه‌های کوچکی که در بعضی از شهرها ساخته شده، می‌تواند به تولیدات داخلی کمک کند.

حجت‌الاسلام قدیمی تصریح کرد: ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران برای کمک به تولیدات داخلی و حمایت از آن‌ها در راستای تولید خوب و کیفی، می‌تواند گام بزرگ دولت در اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی در کشور باشد./9314/پ310/ب1

ارسال نظرات