۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۵۹۳۵۱۰

انتقاد مقام یمنی از عهدشکنی طرف غربی در مذاکرات صلح

انتقاد مقام یمنی از عهدشکنی طرف غربی در مذاکرات صلح
رییس هیأت ملی مذاکره کننده یمن تاکید کرد که ناظر سازمان ملل بر توافق «استکهلم» از روند این توافق خارج شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، «محمد عبدالسلام» رییس هیأت ملی مذاکره کننده یمن، از عدم پیشرفت در اجرای توافق استکهلم که میان طرف‌های درگیر در یمن حاصل شده بود، خبر داد.

وی طی پستی در توئیتر نوشت که  این عدم پیشرفت در اجرای توافق سوئد، اساسا به خروج «پاتریک کامایرت» رییس هلندی کمیته هماهنگی و نظارتی سازمان ملل از روند توافق باز می‌گردد و به نظر می‌رسد که این ماموریت فراتر از توانمندی‌های او است.

عبدالسلام با اشاره به این مسأله که گویی، کامایرت در حال اجرای دستور کار دیگری است، از «مارتین گریفتیس» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن خواست تا این مسأله را حل و فصل کند.

هیأت دولت نجات ملی (مستقر در صنعاء) و هیأت دولت مستعفی (مستقر در عدن و مورد حمایت ریاض) بعد از یک هفته مذاکره در سوئد، پنجشنبه (13 دسامبر) در مورد تبادل اسرا و آتش‌بس در استان الحدیده به توافق رسیدند و در مورد منطقه تعز نیز گفت‌وگوهایی کرده‌اند که بنا به گفته گریفیتس، مذاکرات در این‌باره از ماه (ژانویه) شروع خواهد شد.

در خصوص استان الحدیده، طرف‌های یمنی بر سر آتش بس و خروج نیروهای نظامی طرفین از این استان به منظور امداد رسانی و گشایش گذرگاه‌های انسانی در این استان جنگ زده، توافق کردند./847/ب101/ف

منبع: فارس
ارسال نظرات