۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۵۹۳۴۶۳
تولیت آستان امامزاده حسن:

حضرت زینب در تمام زندگی دست از حمایت امامت و ولایت برنداشت

حضرت زینب در تمام زندگی دست از حمایت امامت و ولایت برنداشت
حجت الاسلام سرزعیم گفت: حضرت زینب(س) در تمام زندگی دست از حمایت از امامت و ولایت برنداشت، در عین حال بهترین همسر، مادر، همسایه و همراه بود.

حجت الاسلام حسین سرزعیم تولیت آستان مقدس حضرت امامزاده حسن(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد باسعادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) گفت: وجود حضرت زینب کبری(س) شخصیت بزرگواری بود که حضرت علی(ع) از ایشان با عنوان زینت پدر یاد کرده است.

وی افزود: این بانوی بزرگوار در طول زندگی مبارک خود وجود پنج امام بزرگوار، امام علی(ع)، امام حسن(ع)، امام حسین(ع)، امام زین العابدین(ع) و امام باقر(ع) را درک کرده است.

تولیت آستان مقدس حضرت امامزاده حسن(ع) اظهار داشت: شخصیت بزرگ و الهی حضرت زینب کبری(س) درسی برای تمام اعصار و دوران زندگی بشر است، مردان و زنان جامعه اسلامی اگر به دنبال الگو هستند حضرت زینب کبری(س) از بهترین الگوهاست.

وی افزود: در کتاب ناسخ التواریخ آمده از آغاز خلقت تاکنون هیچ زنی از زنان انبیا و اولیا با این حلم و بردباری و پایداری نبوده است؛ این بانوی بزرگوار در تمام زندگی خود دست از حمایت از امامت و ولایت برنداشت و در عین حال بهترین همسر، مادر، همسایه و همراه بود.

حجت الاسلام سرزعیم ابراز داشت: حضرت زینب(س) تمام تلاش خود را برای باقی ماندن و حفظ دین اسلام به کار گرفت و در این راه از تمام هستی خود گذشت؛ خواهران مسلمان بدانند حضرت زینب کبری(س) از تمام وجود و دارایی‌های خود گذشت اما از حجاب خود نگذشت و در دفاع از حریم عفاف و حجاب با تمام وجود ایستادگی و جانفشانی کرد که هیچ آسیبی به اعتقادات و حجاب بانوان مسلمان نرسد.

تولیت آستان مقدس حضرت امامزاده حسن(ع) بیان داشت: برای تبعیت و پیروی از این بانوی مکرمه تنها جشن گرفتن و ابراز محبت کافی نیست بلکه باید از منش و سیره ایشان نیز تبعیت کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: حضرت زینب کبری(س) فاطمه ثانی و آیینه تمام نمای حضرت زهرای مرضیه(س) است که در شئون و مقام شبیه‌ترین فرد به مادر بزرگوارشان و در زهد، بلاغت، فصاحت و فضایل شبیه ترین فرد به پدر بزرگوارشان بودند.

حجت الاسلام سرزعیم در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل پرستاری این بانوی مکرمه از اهل بیت(ع) روز تولد ایشان روز پرستار نامگذاری شده است، پرستارانی که به این بانوی مکرمه اقتدا کرده‌اند باید به تاسی از سیره این بانوی بزرگوار اگر ناملایمات و کم‌کاری‌هایی می‌بینند برای آرامش و امنیت بیماران اطراف خود مشکلات خود را فراموش کنند؛ پرستاری را نمی‌توان با هیچ ملاک مادی محک زد./۹۶۹/ت302/ب1

ارسال نظرات