۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۵۹۳۴۴۶
آیت‌الله رشاد:

مسؤولان با زبان خادمی و خدمت با مردم سخن بگویند

مسؤولان با زبان خادمی و خدمت با مردم سخن بگویند
آیت‌الله رشاد با بیان اینکه مسؤولان باید خود را بدهکار مردم بدانند، گفت: مسؤولان با زبان خادمی و خدمت با مردم سخن بگویند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله رشاد رییس شورای سیاست‌گذاری حوزه علمیه استان تهران و تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع)، امروز پیش از آغاز درس خارج فقه که در همین مدرسه علمیه برگزار شد با اشاره به فرازی دیگر از کلام امیر حکمت و بلاغت، گفت: در فرازی از کلام نورانی امیرمومنان علی(ع) در زمینه یک اصل مدیریتی بسیار مهم چنین بیان شده که حضرت می فرمایند: برای آن که افراد بدرفتار و بدکردار از تو طرد و تنبیه شوند برخورد مستقیم، توبیخی و تنبیهی با آنها نداشته باش.

وی افزود: همچنین فرمودند: به جای برخورد تنبیهی و توبیخی افراد بدکردار اقدام به تشویق انسان های درستکار و صالحی کن که با تو کار می کنند تا تشویق افراد محسن سبب اصلاح بدرفتاران شود.

آیت‌الله رشاد در ادامه اظهار داشت: انسان های بدرفتار و معصیت کار به همان اندازه که صالحان مورد تشویق قرار می گیرند اصلاح می شوند و سبب می شود آنان دنبال انجام کارهای نیکو و صلاح بروند.

رییس شورای سیاست‌گذاری حوزه علمیه استان تهران در ادامه بیان داشت: این منطق، منطق بسیار با ارزشی است که انسان نباید از آن غافل شود بنابراین نباید همیشه با افراد نادرست و غیر صالح به صورت مستقیم برخورد شود البته این سخن به آن معنا نیست که خلاف کاران باید رها شوند؛ بنابراین روش های ایجابی در اصلاح اوضاع موثرتر هستند.

وی افزود: به جای گشودن زبان تحکم، تند و تشر اگر از زبان محبت و هدایتی استفاده شود بسیار موثرتر است.

آیت‌الله رشاد اظهار داشت: کسانی که مدعی هستند نماینده و وکیل مردم هستند و با رای مردم زمام امور را به دست گرفته‌اند، باید به زبان خادمی و خدمت سخن بگویند نه به زبان ریاست و به زبان حاکم و حاکمیت؛ کسانی که مصر هستند همه شؤون و امور باید به نحوی به رای و رضای مردم ارجاع داده شود تبعا این افراد باید خودشان را بدهکار مردم بدانند و برخی تعابیری که بعضی از مسؤولان به زبان می آوردند خلاف کلام امیرمومنان علی(ع) است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات