۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۵۹۳۴۵۶
حجت الاسلام و المسلمین وفسی:

خدشه ای در وثاقت متن قرآن کریم نیست

خدشه ای در وثاقت متن قرآن کریم نیست
استاد حوزه علمیه گفت: نسخه لاتین انجیل به علت بعد زمانی از شکل گیری مسیحیت مورد وثوق نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین وفسی استاد حوزه علمیه تهران ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه آیت الله ایروانی در تشریح وثاقت انجیل نزد مسیحیان خاطر نشان کرد: حواریون حضرت عیسی(ع) ۱۲ نفر بودند که به تعداد آنها نسخه های متعددی از انجیل وجود دارد.

وی در ادامه افزود: اکنون نسخه های اصلی انجیل به زبان عبری و ترجمه های مورد تایید مسیحیت در کلیساهای ارتدکس و واتیکان روم نزد پاپ قابل دسترسی است.

استاد اخلاق حوزه علمیه تهران اظهار کرد: از نسخ ۱۲ گانه انجیل؛ ۴ نسخه از آن موجود است که همه به زبان عبری است و تنها یک نوع آن به زبان لاتین است.

نسخه لاتین انجیل به علت بعد زمانی از شکل گیری مسیحیت مورد وثوق نیست

وی در ادامه افزود: نسخه لاتین آن مورد وثوق نیست به این علت که زبان قوم حضرت عیسی(ع) عبری بوده است و افزون بر آن از لحاظ زمانی هم عهد با پیامبر نبوده است ضمن اینکه لاتین تنها ترجمه آن محسوب می شود و از وثاقت لازم برخوردار نیست.

حجت الاسلام والمسلمین وفسی در پاسخ به این شبهه که دلیل اینکه مسیحیان نسخه عربی آن را موثق نمی دانند گفت: یکی از نسخه هایی که از انجیل حضرت عیسی(ع) به جای باقی مانده است نسخه عربی آن است که مسیحیان با توجه به اینکه در این نسخه به تثلیت خدشه وارد شده و در آن موجود نیست ضمن اینکه زبان عربی را زبان اسلام می دانند و مدعی اند شاید مسلمانان در انجیل دست برده باشند آن را قبول ندارند.

خدشه ای در وثاقت متن قرآن کریم نیست

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: افرادی هستند که نسبت به وثاقت قرآن کریم نیز شبهه وارد می کنند و آن را از حیز انتفاع خارج می دانند اما با وجود این هجمه ها نسخه اصلی قرآن کریم نیز در کتابخانه ملی و آستان قدس و کتابخانه های صاحب قدمت کشور مصر و برخی کشورهای عربی وجود دارد./811/پ202/ب1

ارسال نظرات