۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۵۹۳۴۲۵
حجت الاسلام شاهینی خبرداد؛

راه اندازی سامانه جامع آموزش در مرکز تخصصی امامت

راه اندازی سامانه جامع آموزش در مرکز تخصصی امامت
معاون آموزش مرکز تخصصی امامت از راه اندازی سامانه جامع آموزش با هدف بهینه سازی مراحل جذب، گزینش، امور علمی و بکار گیری فارغ التحصیلان خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست سالانه امامت پژوهان مرکز تخصصی امامت اهل بیت(ع) با حضور آیت الله حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه و آیت الله میلانی مدیریت عالی بنیاد فرهنگی امامت برگزار شد.

حجت الاسلام شاهینی معاون آموزش مرکز تخصصی امامت در این نشست با اشاره به راه اندازی سامانه جامع آموزش در این مرکز اظهار داشت: سامانه جامع آموزشی در سه مرحله جذب و گزینش، آموزش علمی و مهارتی و کارورزی و به کار گیری امامت پژوهان تدوین شده است.

وی افزود: در مرحله جذب، ثبت نام و سنجش و پرونده سازی، آزمون کتبی و مصاحبه و اردوی معارفی قرار دارد و هر فرد باید در دو مصاحبه دو مرحله ای علوم حوزوی و سنجش در کلام و امامت و مذاهب و تاریخ و همچنین سنجش انگیزه و مهارت شرکت کند.

حجت الاسلام شاهینی اضافه کرد: در آموزش امور علمی، مهارتی و ایجاد انگیزه نظام دروس سطح سه رشته امامت را در چهار مرحله نامگذاری کرده ایم که در مرحله اول یعنی دوره تمهیدی طلاب ما کلام، روش شناسی، تاریخ امامت و فرق و مذاهب را پشت سر می گذرانند.

وی ابراز داشت: در مرحله دوم یعنی مرحله تأسیس مبادی و کلیات امامت، ادله امامت تدریس می شود و در مرحله تکمیل نیز در سه ترم مباحث نهای درس داده می شود و مرحله آخر نیز موضوع شبهات امامت و نقد وهابیت و بهائیت و امثال آنها است.

معاون آموزش مرکز تخصصی امامت یادآور شد: در موضوع مهارتی نیز در سه حوزه روش تدریس، روش تحقیق و روش پاسخگویی برنامه ریزی های دقیقی صورت گرفته که هر طلبه فراخور استعداد و انگیزه ای که دارد وارد هر یک از این عرصه ها می شود.

وی ابراز داشت: ایجاد و تقویت انگیزه در حوزه باور اصل امامت، آموزش امامت و کارکرد امامتی در خدمت اساتید هستیم و بار اصلی بر دوش مدیریت محترم مجموعه است؛ کارورزی و به کارگیری فارغ التحصیلان نیز مورد توجه جدی مدیران این مرکز قرار دارد.

حجت الاسلام شاهینی تصریح کرد: برنامه هایی با هدف تقویت به روز رسانی طلاب در نظر گرفته شده و همچنین در بعد علمی و مهارتی در رشته های خاص تر مسأله به کار گیری فارغ التحصیلان در جوامع هدف حوزوی و دانشگاهی مطرح می شود.

وی با بیان این که طرح هایی که در آموزش اجرا می‌ شود در شورای عالی آموزش به تصویب رسیده است، ابراز کرد: یکی از این طرح ها بهینه سازی در آموزش است که رکن اصلی  آن استاد و مربی و امامت پژوه است که هریک وظیفه ای دارند.

معاون آموزش مرکز تخصصی امامت در ادامه با اشاره به پیوست های بهینه سازی آموزش خاطرنشان کرد: استاد، مربی، پرونده سازی، پرونده سازی اطلاعات، تحقیق و تکلیف، گزارش محتوای کلاس، جزوه نویسی، مباحثه دروس امامت و جلسات پرسش و پاسخ نیز از جمله برنامه هایی است که برای طلاب در نظر گرفته شده است./1330/پ202/ج

ارسال نظرات