۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۵۹۳۴۲۰
معاون فرهنگی حوزه‌ علمیه خواهران استان تهران:

بازخوانی عبرت‌های تاریخی دلیلی متقن برای صیانت از انقلاب اسلامی است

بازخوانی عبرت‌های تاریخی دلیلی متقن برای صیانت از انقلاب اسلامی است
کریم زاده تاریخ را آینه عبرت دانست و گفت: بازخوانی تاریخ اسلام سبب می شود ملت ولایتمدار ایران در صیانت از انقلاب ثابت قدم باشند.

سهیلا کریم زاده معاون فرهنگی حوزه‌ علمیه خواهران استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به این پرسش که برای ترسیم یک الگوی مطلوب برای زن امروز به‌ویژه طلاب خواهر تا چه اندازه می‌توان به شخصیت حضرت زینب(س) تأسی کرد، در مقدمه گفت: سنت‌های الهی در طول تاریخ تکرار می‌شوند.

وی افزود: رهبران دینی، پیامبران و ائمه اطهار به بیان‌های مختلف این موضوع را به مردم عصر خویش گوشزد کرده و آنان را راهنمایی می‌کردند.

کریم زاده با اشاره به حوادثی که در صدر اسلام اتفاق افتاد، ابراز کرد: منشأ این حوادث رفتار افراد جامعه بود آنان با سرپیچی از دستور الهی مانع اجراشدن فرمان پیامبر در جامعه شدند بر همین اساس آن حوادث به وقوع پیوست؛ بازخوانی این حوادث می‌تواند درس عبرتی بزرگ برای ملت ولایتمدار ایران در صیانت از در انقلاب اسلامی باشد.

کریم زاده معاون فرهنگی حوزه‌ علمیه خواهران استان تهران در ادامه فاجعه مصیبت‌بار کربلا را از حوادث تلخ تاریخ اسلام دانست و اظهار داشت: ازجمله این حوادث، فاجعه کربلاست که افراد با رفتار خودشان وقوع آن را ایجاد کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: حضرت زینب کبری(س) دختر بزرگوار امیرمومنان علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) و خواهر حسنین بودند که از ویژگی‌های شخصیتی ایشان می‌توان به ابلاغ رسالت عاشورا و رساندن پیام نهضت حسینی به جامعه اسلامی و نسل‌های آینده اشاره کرد.

کریم زاده با استناد به آیات الهی گفت: خداوند در قرآن کریم از دو زن برای کافران و در باب ایمان از همسر فرعون حضرت آسیه(س) و حضرت مریم(س) یاد می‌کند؛ حضرت آسیه(س) پس از ایمان آوردن به دین حضرت موسی زمانی که به دست فرعون شکنجه می‌شود از خدا می‌خواهد خانه‌ای را نزد خویش برای او بنا کند.

کریم زاده معاون فرهنگی حوزه‌ علمیه خواهران استان تهران ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این زمینه می‌فرمایند: بااینکه در قرآن از آسیه به‌عنوان یک زن مومن یادشده ولی زیر شکنجه از خدا طلب مرگ می‌کند اما حضرت زینب (س) در روز عاشورا و در اوج بلا و مصیبتی که برایشان اتفاق افتاد وقتی کنار قتلگاه امام حسین (ع) می‌آیند، سر به آسمان بلند می‌کنند و عرضه می‌دارند: بارالها این قربانی را از ما بپذیر؛ همچنین در مجلس شام می‌فرمایند ما چیزی جز زیبایی ندیدم.

وی اضافه کرد: اینکه یک نفر در اوج زجر و شکنجه روحی، آن حادثه را یک زیبایی ببیند، نشان می‌دهد که هدفی جز اعتلای دین و کسب رضای خدا ندارد؛ پیام رسالت انبیا ابلاغ دستورات خدا به جامعه و نسل‌های آینده بوده و وقتی فرد با پذیرش زجر روحی و جسمی خود، رضای خدا را در نظر می‌گیرد نشان‌دهنده اوج بندگی و ایمان او به خداوند متعال است و حضرت زینب (س) در این رابطه ذره‌ای ضعف نداشتند.

کریم زاده با اشاره به توطئه و نفاق جبهه کفر علیه جبهه حق، گفت: در عصر حاضر دشمنان و منافقین مشکلاتی را ایجاد می‌کنند تا بتوانند نام توحید را در جهان نابود کنند و این جریان تا ظهور امام عصر ادامه خواهد داشت؛ بنابراین تا رسیدن به زمان ظهور فشارها و امتحان‌های سختی برای افراد به‌ویژه زنان مؤمن که در تلاش برای حفظ دینشان هستند خواهد بود.

کریم زاده معاون فرهنگی حوزه‌ علمیه خواهران استان تهران با اشاره به اینکه در جامعه امروز متأسفانه رسانه‌ها به‌ویژه رسانه‌های مجازی بروز و ظهور ارزش‌های دینی را منقلب کرده‌اند، گفت: هرقدر ایمان انسان بیشتر باشد به همان میزان در برابر تهاجمات فرهنگی دشمنان مقاومت و ایستادگی بیشتری خواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دختران و طلاب جوان اگر به این بینش و باور برسند که همه اعمال و رفتارشان مطابق دستور دین باشد قطعاً در ظهور و فرج امام زمان(عج) و تضعیف جبهه کفر کمک می‌کنند./813/ت302/ب1

ارسال نظرات