۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۵۹۲۸۷۲

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه آذربایجان‌‌غربی

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه آذربایجان‌‌غربی
گردهمایی مسؤولان مدارس علمیه خوی، بازدید امام جمعه تکاب از روستاهای این شهرستان و همایش بسیج و رسانه در ارومیه از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌غربی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سیدرضی شکوری، تولیت مدارس علمیه شهرستان خوی امروز در جلسه اساتید، مدیران و مسئولین مدارس علمیه شهرستان خوی، اظهار داشت: آئین‌نامه‌های آموزشی و تهذیبی که از سوی مرکز مدیریت قم به مدارس علمیه ابلاغ شده، باید مورد توجه قرار گرفته و بازخوانی شود.

وی ادامه داد: مدارس علمیه شهر باید برای روند خود برنامه منسجم و هماهنگ آموزشی و تهذیبی طراحی کرده و از مدیریت‌های سلیقه‌ای در مدارس دوری شود و ماهانه که جلساتی با مدیریت، اساتید و مسئولین مدارس علمیه داریم مصوبات‌ آن‌ها به صورت مکتوب به مرکز مدیریت قم ارسال شود.

گفتنی است، در این جلسه مقرر شد مدرسه علمیه نمازی خوی جهت تقویت اساتید خود، استاد سطح عالی را در ترم دوم جذب کند همچنین برنامه بازدید از خانواده طلاب متاهل به صورت منظم از سوی امام جمعه خوی، مدیران مدارس علمیه و برخی از اساتید اجرا شود.

بازدید امام جمعه تکاب از روستاهای این شهرستان

حجت الاسلام عیسی برادری، در ادامه بازدید از روستاهای شهرستان تکاب در جمع مردم روستای قینرجه، اظهار داشت: امروز مرزهای کشور را سپاه پاسداران با دشمن‌شناسی خود حفظ کرده است و ای کاش بعضی از مسئولین در دشمن‌شناسی و اعتقادات به نظام اسلامی، مثل سپاه بودند.

وی ادامه داد: خیلی از مردم حاضر هستند جان خود را تقدیم نظام و مقام معظم رهبری کنند و این نشان‌گر علاقه مردم به نظام و رهبری است، امروز مردم در مسیر دین و انقلاب هستند و از انقلاب دفاع می‌کنند روحانیت از ستون‌های انقلاب است و دشمن هم این را به درستی متوجه شده است و برای مقابله با انقلاب اسلامی روی روحانیت برنامه‌ریزی کرده‌اند.

امام جمعه تکاب افزود: مقام معظم رهبری چندی قبل در دیدار عمومی خود هشدار دادند که مواظب باشید ممکن است دشمن برای سال 98 نقشه داشته باشد، دشمن سرمایه‌گذاری می‌کند تا انقلابیون و روحانیون بی‌بصیرت و گرفتار در بازی‌های حزبی و جناحی را مقابل رهبری قرار دهد.

مجلس ذکر اهل بیت در مدرسه علمیه ماکو

حجت الاسلام سیدمحمد هاشمی، امام جمعه ماکو در جلسه هیئت عزاداری مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ماکو، اظهار داشت: در آیات قرآن و روایات معصومین(ع) از شب به عنوان زمان آرامش و آسایش یاد شده است، شب هم فرصتی است برای آرامش و هم فرصتی است برای عبادت پرودگار عالم که بهترین بهره‌مندی را از لحاظ عبادی می‌توان از شب برد.

وی ادامه داد: اهل بیت(ع) مسائل بهداشتی را به ما در قالب مستحبات بیان کرده‌اند و منظور از مسائل بهداشتی اعم از بهداشت فردی، اجتماعی و جسمی و روحی است، در مورد موضوع خواب هم احدایث مختلفی وارد شده است که خواب شب را یک فرصت برای آرامش روحی معرفی می‌کنند و برای آن زمان مشخصی را بیان فرموده‌اند که بهترین زمان خواب را دو ساعت بعد از غروب عنوان کرده‌اند.

امام جمعه ماکو اضافه کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) خواب را به چند نوع تقسیم می‌کند که از جمله آن‌ها خواب غفلت است و منظور از آن زمانی است که انسان در یک مجلس وعظ و موعظه باشد و از آن مجلس نتواند استفاده کند؛ در مجالس اهل بیت(ع) و مجالس پند باید هوشیار باشیم و از آن‌ها استفاده کنیم.

همایش بسیج و رسانه در ارومیه برگزار شد

حجت الاسلام نجف قلی زاده سرایی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی در همایش بسیج و رسانه که قبل از ظهر امروز در سالن همایش‌ها حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: رسانه‌ها به صورت جزیره‌ای فعالیت می‌کنند و نتیجه آن عدم هم‌افزایی این رسانه‌ها می‌باشد که موجب عدم تاثیرگذاری در اهداف خود می‌شود.

وی ادامه داد: عرصه رسانه و فضای مجازی امروز بمباران اطلاعات است و کسی در این عرصه موفق می‌شود که حرفه‌ای و حساب شده کار کند، امروز فضای مجازی به عنوان یک سلاح پرقدرت است که می‌تواند یک کشور را نابود کند و از این سلاح باید در جهت پیش‌برد اهداف انقلاب استفاده کنیم.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی افزود: امروز رسانه وظیفه دارد ارزش‌های انقلاب اسلامی را به دنیا منتقل کند، هر روز در عرصه رسانه‌ای خانواده‌ها تلفات جبران ناپذیری را می‌دهند و هیچ کس هم تضمین شده در این عرصه نیست و آن‌هایی که مدعی بودند، دچار مشکل شدند./935/ت303/ب1

ارسال نظرات