۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۵۹۲۷۷۸
مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران:

شبکه‌های اجتماعی آفت جان جوانان شده است

شبکه‌های اجتماعی آفت جان جوانان شده است
حجت الاسلام نظری گفت: شبکه‌های اجتماعی آفت جان جوانان شده و بیشتر وقت آنها را می‌سوزاند، باید تلاش کرد تا با برنامه ریزی دقیق به این فضا ورود کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مختار نظری مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه سیدالشهدا (ع) عصر امروز در کلاس اخلاق نمایندگان ولی فقیه در نواحی مقاومت بسیج استان تهران که به میزبانی سپاه اسلامشهر برگزار شد، با اشاره به آیات قرآن در باب دشمن شناسی، دشمنان را در ۲ نوع داخلی و خارجی توصیف کرد و گفت: ما در برابر دشمن بیرونی وظایفی داریم و ابتدا باید ویژگی هایش را بشناسیم تا بدانیم چگونه برای مقابله با او باید تصمیم گرفت.
وی اضافه کرد: لازم است تا از طرح و نقشه‌های دشمن آگاه باشیم و برای مقابله با او مصداق آیه شریف "وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ" آمادگی‌های لازم را فراهم کنیم.

این استاد اخلاق در تشریح ویژگی‌های دشمن داخلی، او را سخت‌ترین نوع دشمن دانست که در رأس آن شیطان و نفس اماره است و ابراز کرد: دشمن بیرونی را با راهکار‌هایی می‌توان از دشمنی اش کاست، اما دشمن داخلی دارای این ویژگی نیست.

وی وسوسه کردن، تشویق و ترغیب، دعوت به بدی، به دام انداختن و امن نمودن را اهم امور دشمن داخلی برشمرد و ادامه داد: شیطان اعمال زشت را برای انسان خوب جلوه می‌دهد و آن را تزئین می‌کند و با وعده های دروغین باعث شود تا آدم این کار را برای همیشه دنبال کند.

حجت الاسلام نظری تصریح کرد: شیطان و عامل درونی نفس اماره که خود الهام گرفته از شیطان است هر دو باهم آدمی را به بدی دعوت می‌کنند، غفلت از یاد خدا و دور شدن از درگاه خداوند نتیجه کار آنان است، شیطان وقتی به درون انسان سلطه پیدا کند آنگاه همیشه امر و نهی دارد و انسان هم هر چه شیطان گفت گوش می‌کند.

وی با اشاره به دام‌های گسترده شیطان برای گیر انداختن مردم، عنوان کرد: نوع این دام‌ها بستگی به ایمان آدم دارد، عده‌ای با طناب‌های ضخیم به دام کشیده می‌شوند، عده‌ای هم با طناب‌های نازک و برخی هم اصلاً نیازی به طناب ندارند و با یک اشاره شیطان زمین گیر می‌شوند.

خودرو و منزل زینت زمین است نه انسان!
این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه کار دشمن این است تا همیشه جلوی خوبی‌ها را بگیرد، اظهار کرد: تمام تلاش دشمن این است که افراد را به اسارت در بیاورد، از آنجا که اسیر هم که هیچ اراده‌ای از خود ندارد، دشمن بعد از اسارت اقدام به تخلیه اعتقادات و باور‌های انسان می‌کند.

وی با بیان اینکه کار شیطان مغالطه در امور است، ابراز کرد: خودرو و منزل زینت زمین است نه انسان! شیطان آدم را به غلط می‌اندازد و با زینت‌های زمینی انسان را تزئین می‌کند، این در حالی است که زیبایی‌های انسان اعتقادات و باور‌های او است.

شبکه‌های اجتماعی آفت جان جوانان
مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان تهران مطرح کرد: شیطان کار آدمی را به تأخیر می‌اندازد و باعث می‌شود آدم امروز و فردا کند تا توفیقات از او سلب شود، کار دشمن این است که آمادگی برای رفتن را در خود ایجاد نکنیم، آدم را بیچاره می‌کند تا دست خالی از دنیا رود در حالی که در هر سن باید آماده رفتن بود، بدانیم که استغفار برای جوان‌ها زودتر به نتیجه می‌رسد به شرطی که عزم ترک گناه داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به فرصت‌ها و تهدید‌های فضای مجازِی، افزود: امروز شبکه‌های اجتماعی آفت جان جوانان شده است و بیشتر وقت طلایی جوانان را می‌سوزاند، باید تلاش کرد تا برنامه ریزی دقیق به این فضا ورود کنیم./۸۰۴/پ310/ب1

محمد فرخی
ارسال نظرات