۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۵۶۹۷۶۸

دفتر آستان قدس رضوی در قرچک افتتاح شد

سرپرست دفتر آستان قدس رضوی در استان تهران این آستان را پل ارتباطی بین توانمندان و نیازمندان برشمرد و گفت: همه مردم باید امکان خدمت دهی و خدمت گیری از آستان امام رضا(ع) را داشته باشند.
دفتر آستان قدس رضوی قرچک دفتر آستان قدس رضوی قرچک دفتر آستان قدس رضوی قرچک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پرویز سروری سرپرست دفتر آستان قدس رضوی در استان تهران ظهر امروز در مراسم افتتاح دفتر این آستان در شهرستان قرچک با اشاره به مفاد حکم اخیر انتصاب تولیت آستان قدس رضوی از سوی رهبر انقلاب اسلامی گفت: با بررسی این حکم اینگونه استنباط شد که باید در مدیریت جدید رویکردی نو ایجاد کرد چرا که نباید امام رضا(ع) را فقط در حرم ایشان حس کرد.

وی ادامه داد: خادم کسی نیست که فقط در مرقد امام رضا(ع) کار کند و مخدوم هم نباید تنها کسی باشد که فقط در مشهد خدمت می گیرد بلکه خادم امام رضا(ع) کسی است که در هر نقطه عالم خدمتی را به نام امام رئوف انجام می دهد.

مدیر دفتر آستان قدس رضوی تهران خاطر نشان کرد: در گذشته برای خادم شدن باید زحمت بسیاری را متحمل می شد اما با نگاه جدید هرکسی می تواند در هر نقطه دنیا خادم رضوی باشد، هرکسی خدمتی را در شهر خود انجام دهد که نتیجه آن کار به امام هشتم(ع) منتهی شود خادم رضوی است.

وی با اعلام این خبر که حدود 8 هزار نفر تاکنون به عنوان خادم یار رضوی در این دفتر ثبت نام کرده اند، گفت: امروز بسیاری از پزشکان تهرانی به عنوان خادم یار پزشکی در حال معاینه رایگان شهروندان هستند.

سروری فلسفه وجودی علی بن موسی الرضا(ع) را دستگیری از مستمندان دانست و افزود: از این رو خادمان رضوی هم باید همانند ایشان معین الضعفا باشند.

وی آستان قدس رضوی را پل ارتباطی بین توانمندان و نیازمندان برشمرد و ابراز کرد: امام رضا(ع) متعلق به همه افراد و همه اعصار است، همه مردم باید امکان خدمت دهی و خدمت گیری از آستان ایشان را داشته باشند.

نماینده ادوار مجلس با درخواست اینکه هرکس به هر طریقی که می تواند خود را به این سفره کرامت گره بزند، مطرح کرد: در ماه مبارک رمضان اخیر 4 هزار سبد کالا و 300 گوسفند قربانی عقیقه شده را بین نیازمندان استان تهران توزیع کردیم.

معرفت؛ گام اول بهره برداری از قرآن و عترت

حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی امام جمعه قرچک نیز در این مراسم معرفت را گام اول و از عوامل بهره برداری درست از قرآن و عترت، دانست و تصریح کرد: همانطور که همه فرزندان شامل الطاف عمومی اولیا خود هستند اما فرزندی از پدر و مادر بیشتر فیض می برد که معرفت کامل نسبت به آنان داشته باشد؛ همه دوستان اهل بیت از مواهب ائمه اطهار بهره مندند اما نه به طور کامل مگر با معرفت دقیق نسبت به آنها.

وی با تأکید بر دلایل بی توجهی نسبت به منابع فیاض و بیکران انوار اهل بیت، نداشتن معرفت صحیح نسبت به آنان را یادآور شد و خطاب به حاضرین اذعان کرد: بی شک همین حضور در این مراسم هم موجب کسب فیض از آن امام رئوف است.

در ادامه محسن کهزادی اولین رابط دفتر آستان قدس رضوی در قرچک افتتاح این دفتر را در راستای تسهیل در خدمت به همدیگر دانست و ابراز کرد: خادمی امام رضا(ع) فقط به کفش جفت کردن در حرم ایشان نیست بلکه می شود با نام ایشان در همین شهر هم مشکل دیگران را حل کرد و خادم یار رضوی شد.

در پایان محسن کهزادی عضو شورای شهر قرچک به عنوان اولین رابط دفتر آستان قدس رضوی در شهرستان ولایتمدار قرچک منصوب شد و در حضور امام جمعه، فرماندار، دادستان و جانشین سپاه این شهرستان نشان خادمیار رضوی را دریافت کرد.

گفتنی است در چند روز گذشته دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در شهرستان های ورامین، اسلامشهر و پردیس نیز راه اندازی شده بود./804/پ203/ب1

ارسال نظرات