۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۵۹۲۶۸۲

آیت الله سیدحاتمی دار فانی را وداع گفت

آیت الله سیدحاتمی دار فانی را وداع گفت
آیت الله سیدابراهیم سیدحاتمی، نماینده اسبق مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری، دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، آیت‌ الله سیدابراهیم سیدحاتمی، نماینده اسبق مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری و از اساتید برجسته حوزه علمیه استان روز یکشبنه پس از عمری مجاهدت و تبلیغ معارف اسلام در شهر اردبیل به دیار باقی شتافت.

وی که از سادات جلیل ‌القدر و علمای انقلابی دیار اردبیل بود، عمر خود را در راه ترویج آموزه ‌های دین مبین اسلام و قرآن کریم، مبارزه با رژیم ستمشاهی و در مسیر تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی صرف کرد و در نهایت روز گذشته به دلیل کهولت سن دعوت حق را لبیگ گفت.

بنابر این گزارش، مرحوم سیدحاتمی در سال ۱۳۰۳ هجری شمسی در شهر اردبیل بدنیا آمد، وی علاوه بر تحصیل در مدارس دولتی، مقدمات و بخشی از علوم حوزوی را از اساتید وقت حوزه‌ علمیه اردبیل همچون شیخ محسن نجفی، آخوند ملا بشیر مدرس، حاج شیخ عبدالغفور عاملی، شیخ غلامحسین غروی قدسی، حاج میرزا ابراهیم کلانتر و دیگر اساتید فرا گرفت.

وی در سال 1327 شمسی به حوزه علمیه قم رفته و از محضر اساتید آن حوزه همچون مجاهدی تبریزی، سیدمحمدباقر سلطانی طباطبایی، سید رضا صدر، حاج شیخ مرتضی حائری و علامه طباطبایی، حاج آقا حسین بروجردی، سید محمد حجت، شیخ محمدعلی اراکی و امام خمینی(ره) استفاده برد.

مرحوم آیت الله سیدحاتمی در سال 1343 هجری شمسی به زادگاه خود اردبیل بازگشت و به تدریس سطح عالی علوم حوزوی در حوزه علمیه اردبیل و فعالیت های مذهبی و سیاسی پرداخت. وی سالیان متمادی در حوزه علمیه اردبیل به تدریس و تبلیغ معارف اسلامی و قرآنی مشغول بود.

حضور در مبازرات ضد رژیم پهلوی به همراهی مرحوم آیت الله مروج امام جمعه موقت اردبیل، سرپرستی حوزه علمیه اردبیل و مشارکت در امور خیر از اهم فعالیت ‌های سیاسی و اجتماعی آن مرحوم محسوب می‌شود. او 2 دوره نمایندگی مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری را برعهده داشت.

به همین مناسبت، امروز دوشنبه 17 دی در استان اردبیل عزای عمومی اعلام شده است./935/د103/ب1

ارسال نظرات