۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۳
کد خبر: ۵۹۲۵۵۳

برگزاری نشست شنبه های انقلاب با هدف بیان دستاوردهای روحانیت در انقلاب

برگزاری نشست شنبه های انقلاب با هدف بیان دستاوردهای روحانیت در انقلاب
نشست شنبه های انقلاب با موضوع «بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، روحانیت و حوزه های علمیه» در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست شنبه های انقلاب با موضوع «بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، روحانیت و حوزه های علمیه» در مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد معاون آموزش حوزه های علمیه گفت: برای این که حوزه بتواند خود را متناسب با این فضای جدید و نوپدید بازسازی کند، در بخش دانشی به صورت بسیار جهشی کارهای فراوان و ارزشمندی را امروز پشت سر گذاشته است.

وی تصریح کرد: از محورهای کلیدی که حوزه در آن ورود داشت و گام های موفقی را تا به اینجا طی کرده، توجه به مطالعات میان رشته ای اسلامی و علوم انسانی است که از عرصه های بسیار مهم جهت پشتیبانی نظام و مبنا سازی و اسلامی سازی علوم بوده و از مطالبات مهم رهبر معظم انقلاب است.

در این نشست، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه اظهار داشت: تنها کشوری که موفق شد تا حکومت جمهوری اسلامی در آن تحقق پیدا کند، ایران بود و این به برکت امام راحل و مراجع تقلید و روحانیت بود که این الگوی نظام اسلامی در عصر جدید را با مدلی جدید به نام جمهوری اسلامی یعنی مردم سالاری دینی عرضه کرد و در حال گسترش است و کشورهای دیگر از آن الگو می گیرند و روی خواهد رسید که این الگو عملا مورد قبول اکثر ملل مسلمان عالم قرار خواهد گرفت.

وی با بیان این که اگر حوزه های علمیه نبودند معلوم نبود که اسلامیت انقلاب اسلامی تا چه حد پیش می رفت، گفت: روحانیت نه تنها در بخش ارشادی و تبلیغی وارد میدان جنگ شد، در بخش رزمی نیز وارد شد و شاهد حضور 40 هزار طلبه رزمی ـ تبلیغی در جبهه های دفاع مقدس بودیم و شهدای روحانی 10 برابر شهدای دیگر طبقات جامعه با رصد جمعیتی شان بودند.

حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: با بیان این که سالانه بیش از 15 هزار نفر در مناسبت های مختلف به سراسر کشور اعزام می شوند، افزود: محور دوم فعالیت های تبلیغی حوزه، اعزام مبلغان به سراسر کشور است که در مناسبت های بزرگ مثل ماه مبارک رمضان، محرم الحرام و دهه آخر صفر و هر مناسبتی بیش از 15 هزار نفر از حوزه های علمیه بزرگ کشور مثل قم، مشهد، اصفهان و خوزستان به سراسر کشور اعزام می شوند و در خدمت مردم هستند.

وی گفت: در کنار این اعزام ها، پدیده و فعالیت نوآورانه ای در سال های اخیر شکل گرفت و در قالب فعالیت های گروه های تبلیغی ـ جهادی قریب به 450 گروه تبلیغی ساماندهی شدند

حجت الاسلام والمسلمین محسن قنبری معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی العالمیه در نشست شنبه های انقلاب با موضوع «بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، روحانیت و حوزه های علمیه» که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد، اظهار داشت: فعالیت های فرامرزی حوزه های علمیه یعنی گفتمان سازی علمی عالَمی با تأکید بر عناصر مرکزی و اساسی این گفتمان است.

وی اظهار داشت: برای این که بتوانیم در فضای بین الملل حرفی برای گفتن داشته باشیم، ابتدا باید گفتمان های موجود را بشناسیم و امروز نهادهای ما پژوهش و شناسایی و رصد می کنند.

در این نشست، خانم معصومه ظهیری معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران با بیان این که قبل از انقلاب اسلامی نگاه به زنان مشتمل به نگاه تحجر و عزلت و یا تجدد گرایی بود، گفت: بعد از انقلاب اسلامی فضا به نحوی معطر شد که حضور با استعداد، توانمندی و قابلیت زنانه را جدای از نگاه جنسیتی در نگاه عدالت و توازن داشتیم، به همین دلیل تعداد حوزات علمیه با تجمیع مکتب هایی که بود، با فرمان امام راحل تبدیل به جامعه الزهرا(س) در قم شد و به دلیل ظهور و بروزی که باید در استان ها می داشتیم، 486 مدرسه علمیه در 28 استان کشور که تحت اشراف مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران اداره می شود.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: بالغ بر 50 هزار دانش آموخته و 100 هزار طلبه در سطح 2، 3 و 4 در حال دانش آموختگی هستند.

وی افزود: در حوزه های علمیه خواهران از جهت کیفی سه سطح آموزشی 2، 3 و 4  را داریم که معادل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هستند. /822/پ203/ج

ارسال نظرات