۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۵۹۲۴۵۶

خدمت به مردم؛ چند گام ساده اما کلیدی

خدمت به مردم؛ چند گام ساده اما کلیدی
گاهی ساده‌ترین کارها مسیر را برای سخت‌ترین انتخاب‌ها دشوار می‌کند. مردم توقع زیادی از مسئولین ندارند جز اینکه به دردهایشان رسیدگی کنند و نرده‌های تبعیض را بردارند.
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، چند روز قبل خبر انتصاب حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری از سوی مقام معظم رهبری مدظله العالی به عنوان امام جمعه موقت تهران منتشر و ایشان ۱۴ دی ۹۷ اولین نماز جمعه را در قامت امامت جمعه در مصلی امام خمینی تهران اقامه کرد.
 
امروز فقط چند گام ساده انجام داد اما اعتماد سازی بزرگی برای نظام و سنگر نماز جمعه صورت گرفت، که به یقین هر جمعه که از قبل نام ایشان به عنوان امامت جمعه اعلام شود، قطعا جمعیت بیشتر و بهتری را در این مراسم عظیم عبادی سیاسی، شاهد خواهیم بود.
 
ایشان فقط چند گام ساده برداشت:
 
اول اینکه بدون تشریفات وارد مصلی شد، همچنان که مردم عادی وارد می شوند.
 
دوم اینکه حفاظ و نرده های بی خاصیت! که تاکنون نقش مهمی در بی اعتماد سازی داشته، را دستور داد تا حد امکان جمع کنند، نرده هایی که فقط نقش فاصله انداختن بین مردم و مسئولین را بر عهده داشت، نرده هایی که گویا برای ایجاد طبقات خاص سیاسی و اجتماعی و یا دسته بندی نمازگزاران به درجات مختلف، خلق و ایجاد شده بودند.
 
سوم اینکه به راحتی قبل و بعد نماز و حتی هنگام ورود به محل نماز با مردم سخن گفت، حرف مردم را شنید و با لبخند همیشگی اش، موجی از اعتماد و با مردم بودن را، آفرید.
 
مهم تر اینکه هم جوان است، هم خوش سخن و هم خوش برخورد و هم بشاش.
 
هرگز رعایت مسائل امنیتی و حفاظتی را نه تنها رد نمی کنم بلکه شدید معتقدم باید رعایت و دقت شود، اما باور بفرمایید برخی از بگیر و ببندها نه‌تنها فایده ندارد، بلکه شدیداً در بی اعتمادی و جدا کردن مسئولین از مردم، نقش اساسی دارد.
 
قطعا در گزارش های خبری از نماز جمعه امروز تهران وجد و خوشحالی مردم و جوانان را از حضور استاد حاج علی اکبری،دیدیم و دیدید.
 
اعتماد سازی و جلب نظر مردم زیاد سخت نیست، پول و هزینه نمی خواهد، هنر می خواهد و تدبیر و تواضع.
 
باید از رهبر عزیز و بزرگوارمان به پاس این انتخاب بهترین و زیباترین تشکر ها را داشته باشیم.
 
گرچه قبل از ایشان در برخی از استان و شهرستان ها همچون تبریز، شیراز و ... ائمه بزرگوار جمعه در کم کردن فاصله های بی خاصیت!! بین مردم و مسئولین اقداماتی انجام دادند، اما امروز حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و امام جمعه موقت تهران، در جلب اعتماد مردم به نظام و جلب مردم و جوانان به نماز جمعه، قدمی برداشت مبارک و خجسته. خدا بر عزتش بیفزاید و در مسئولیت هایش موفقش بدارد.
 
ان شاالله الگوی خوبی برای همه دست اندرکاران باشد، چرا که امروز شدیداً نیازمند اعتماد حداکثری مردم به نظام و کارگزاران نظام هستیم.
 
امیدوارم روزی فضای مناسبی برای برخی از سخنرانان قبل از خطبه ها در زمینه اعتماد سازی و توجه خاص به مصالح نظام، بوجود آید و شاهد اتفاقات زیبا و بیاد ماندنی باشیم. /882/د101/س
 
محمدباقر خراسانی
 
علی اصغر سیاحت هویدا
ارسال نظرات