۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۵۹۲۴۱۰
آیت الله نوری همدانی:

مشکلات و آسیب های جامعه به صورت ریشه ای و عمیق حل شود

مشکلات و آسیب های جامعه به صورت ریشه ای و عمیق حل شود
حضرت آیت الله نوری همدانی با این که مشکلات و آسیب های جامعه باید ریشه ای حل شود، گفت: در ارزیابی بیماری ها و مشکلات باید به سراغ ریشه ها رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار اعضای هیأت مدیره مجمع خیرین سلامت با اشاره به این که بر اساس روایات محبوب ترین بندگان نزد خداوند، کسانی هستند که بیشترین خیر و منفعت را به مردم برسانند، گفت: بدون شک اگر حتی یک نفر هم با نظارت شما سلامت خود را بازیابی کند، نزد خداوند ارزش فراوانی خواهد داشت.

وی با بیان این که در اسلام علم ادیان و علم ابدان در یک سطح قرار گرفته اند، اظهار داشت: دین اسلام هماگونه که بر فقه و دینداری و سایر علوم مرتبط با فقاهت تأکید کرده، بر علم طبابت و پزشکی نیز تأکید کرده است، زیرا انسان بدون سلامت نمی تواند تفکر و تعقل کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) می فرمایند هر شهر و دیاری باید از سه چیز برخوردار باشد و آن سه چیز عبارت از فقیه عالم باتقوا، پزشک بصیر مورد اعتماد مردم و حاکم مقتدر و مورد اطاعت هستند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه مشکلات، آسیب ها و بیماری های موجود در جامعه باید به صورت ریشه ای و عمیق حل شود، تأکید کرد: در ارزیابی بیماری ها و مشکلات باید به سراغ ریشه ها رفت، زیرا در غیر این صورت هیچ مشکل و بیماری به صورت کامل حل و درمان نخواهد شد.

وی با اشاره به این که مضرات غذاهای حاضری و آماده باید از سوی رسانه ها برای مردم تبیین شود، ابراز کرد: مردم باید برای تغذیه خود برنامه ریزی داشته باشند؛ به عبارت دیگر بخشی از بیماری ها با پرهیز از خوردن و بخشی دیگر با اجتناب از پرخوری درمان می شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که ورزش به صورت مداوم بدن را در برابر بیماری ها مقاوم می کند، افزود: کم تحرکی و تنبلی بدن را در برابر بیماری ها ضعیف و ناتوان می سازد.

این مرجع تقلید با اشاره به این که امکانات مادی ورزش و تحرک باید برای مردم فراهم شود، گفت: باید بنیه مالی افراد جامعه تقویت شود تا بتوانند زندگی سالم تری داشته باشند و سراغ غذاهای حاضری نروند.

وی ادامه داد: پرهیز از غذاهای آماده و ورزش کردن به صورت مداوم از بسیاری از بیماری ها از جمله آلزایمر جلوگیری می کند؛ رسانه های گروهی باید سعی کنند تا مردم را در این زمینه نصیحت و ارشاد کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان با بیان این که امروز نظام ولایی ما پاسخگوی همه اشکالات و شبهات است، یادآور شد: انسان از ابتدای خلقت مسؤول آفریده شده و نسبت به همه مسائل پیرامون خود مسؤول است.

گزیده ای از خبر را می توانید درکلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 9

/841/پ202/ق

ارسال نظرات