۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۵۹۲۳۷۶
آیت الله اعرافی:

آمریکایی ها آرزوی جدایی ملت ایران از انقلاب اسلامی را به گور می برند

آمریکایی ها آرزوی جدایی ملت ایران از انقلاب  اسلامی را به گور می برند
امام جمعه قم با اشاره به یاوه سرایی های ترامپ تأکید کرد که رییس جمهور فعلی آمریکا مانند پیشینیان خود آرزوی جدایی ملت از انقلاب را به گور می برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت قیام 19 دی گفت: روحانیت و مردم قم پیشگام انقلاب اسلامی بودند و 19 دی سرآغاز جنبش عظیم الهی در ایران و جهان شد.

وی همچنین یاد و خاطره آیت الله هاشمی شاهرودی را گرامی داشت و از این شخصیت بزرگ به عنوان چهره تابناک حوزه و روحانیت یاد کرد که عمرش را در مسیر فقاهت و دفاع از اسلام و انقلاب سپری کرده است.

امام جمعه قم با اشاره به هفته جهاد کشاورزی و با تقدیر از خدمات این نهاد اظهار داشت: حوزه کشاورزی در کشور نیازمند توجه بیشتر مردم و مسؤولان است، کشاورزی یک رکن مهم در استقلال و پیشرفت کشور است و در کنار صنعت باید به این مقوله اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی ادامه داد: آبیاری های کشاورزی باید به صورت علمی و فنی باشد، اتلاف منابع وسیعی از آبیاری در حوزه کشاورزی داریم که مردم و مسؤولان باید برنامه ریزی و اهتمام لازم را در این زمینه ها داشته باشند.

آیت الله اعرافی با گرامیداشت حادثه گوهرشاد و شهیدان در راه عفاف و حجاب ابراز داشت: این افراد برای دفاع از ارزش های متعالی اخلاقی در برابر هجمه های شیطانی رضاخان ایستادند، همه به ویژه در قم باید تلاش کنیم که مقوله عفاف و حجاب و حاکمیت ارزش های متعالی الهی در زنان و مردان تقویت شود، پیشگامان حادثه گوهرشاد راهنمایان ما در تحکیم ارزش های عفاف و حجاب هستند.

وی عنوان کرد: برخی مظاهر امروز با فرهنگ اصیل اسلام، انقلاب و ایران همخوانی ندارد و با فرهنگ مترقی و نورانی قم سازگار نیست، همه باید همت کنیم تا با برنامه های درست و هدایت صحیح جلوی مظاهر فساد گرفته شده و حیا و عفاف در صدر برنامه ها باشد.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد در قم خاطرنشان کرد: امیدواریم نتایج این اجلاس و توصیه های مهم آن نسبت به مسؤولان و نهادها مورد توجه قرار گیرد، حوزه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و  مراجع تقلید و علما را مهم می شمارد و امیدواریم که مسؤولان به دلسوزی ها و توصیه های عما توجه کنند.

وی با اشاره به یاوه گویی های اخیر ترامپ اضافه کرد: رییس جمهور آمریکا در آغاز سال جدید میلادی مانند گذشته سخنان یاوه ای بیان کرده  که ارزش پرداختن ندارد، رییس جمهور آمریکا ادعا کرده که قدرت منطقه ای و انسجام ملی ایران کاهش پیدا کرده است اما برای این که آن ها انسجام و اقتدار ملت ایران را بدانند به این پیمان شکن بزرگ قرن می گوییم آرزو بر شما پیران کم خرد و فرتوت هم عیب نیست.

آیت الله اعرافی با بیان این که آمریکا آرزو دارد که قدرت ایران در منطقه کاهش پیدا کرده و ملت از آرمان های اسلام و انقلاب جدا شود، خطاب به رییس جمهور آمریکا گفت: پیشینیان شما در دهه های گذشته آرزوها داشتند اما آرزوهای خود را به گور بردند و با عنایت الهی شما، حاکمان غاصب اسرائیل و نوکران شما این آرزوها را به گور خواهید برد و ملت بزرگ ایران با فریاد مرگ بر آمریکا در برابر شما خواهد ایستاد.

وی افزود: فریاد مرگ بر آمریکا، این شور انقلابی و غیرت ایرانی همچنان زنده است و در برابر آمریکا، اسرائیل و دشمنان این صدای الهی هرگز خاموش نخواهد شد.

مدیر حوزه های علمیه انتصاب استاندار جدید قم را تبریک گفت و با بیان توصیه هایی به وی اظهار داشت: قم قهرمان پایگاه اسلام و انقلاب و حوزه علمیه است و باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد، همه در برابر قم مسؤولیت سنگین دارند و از مسؤولان انتظار می رود که به قم در تراز قم ایران و جهان نگاه کنند.

وی ادامه داد: قم در حوزه بهداشت و درمان و بیمارستان، اشتغال و صنعت، زیرساخت های گردشگری زیارتی و زیرساخت های فرهنگی مشکلات و کمبودهای جدی دارد که مسؤولان باید توجه لازم را داشته باشند.

آیت الله اعرافی با تأکید بر این که مسؤولان نباید به قم به یک شهر مانند شهرهای دیگر نگاه کنند، ابراز داشت: قم پایگاه فکر و معرفت الهی است و در خدمت ایران و جهان قرار دارد، حضور هزاران نفر از ایران و جهان مسؤولیت مسؤولان را برای پیشبرد قم در همه ابعاد راهبردی بیشتر می کند./1323/پ201/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 10
ارسال نظرات