۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۵۹۲۲۸۴
امام جمعه ارومیه:

مشارکت روحانیان در ترویج فرهنگ زکات غیرقابل انکار است

مشارکت روحانیان در ترویج فرهنگ زکات غیرقابل انکار است
حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تأکید بر این‌که مصارف زکات در استان باید اطلاع‌رسانی و شفاف سازی شود، گفت: مشارکت روحانیت در ترویج فرهنگ زکات غیرقابل انکار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌غربی در جلسه شورای زکات استان اظهار داشت: تلاش کمیته امداد در زمینه جمع‌آوری و مصرف زکات در عرصه محرومیت‌زدایی قابل تقدیر است، اما باید مصارف زکات در استان باید اطلاع‌رسانی و شفاف سازی شود.

امام جمعه ارومیه به لزوم ارایه گزارش مصور از فعالیت های همه اعضای شورای زکات استان تاکید کرد و افزود: با همگرایی مسؤولان متولی امر و ارائه گزارش به موقع از فعالیت ها؛ تلاش های صورت گرفته بی ثمر نخواهد ماند؛ ضمن این‌که استفاده از ظرفیت فضای مجازی در امر تبلیغ زکات بسیار ضروری است.

وی با بیان این‌که اگر از ظرفیت های ادارات نیز در زمینه ترویج فرهنگ زکات استفاده شود بهتر می‌توان در زمینه فقرزدایی و آبادانی منطق محروم گام برداشت، افزود: مشارکت روحانیت در ترویج فرهنگ زکات غیرقابل انکار است؛ چنانکه عملکرد مبلغان اعزامی هر منطقه با نتایج مطلوبی همراه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی انجام تکلیف دینی و شرعی در زمینه زکات را مورد تاکید قرار داد و با بیان روایتی از اهل بیت علیهم السلام افزود: دعوت کردن به کار خیر مانند انجام دادن همان کار خیر است و همگی باید در این زمینه پیش‌قدم باشیم؛ اگر پرداخت زکات و خمس در بین مردم نهادینه شود فقر در جامعه ریشه کن خواهد شد.

امام جمعه ارومیه گفت: اگر بتوانیم زکات و خمس را در جامعه نهادینه کنیم و مردم بتوانند به راحتی و به موقع و درست خمس و زکاتشان را پرداخت کنند فقیری در جامعه پیدا نخواهد شد بشرط اینکه اینکار بدرستی و به هنگام باشد. باید در بیان اهمیت پرداخت زکات به مردم تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی به اشتیاق و ظرفیت پذیرش پرداخت وجوهات شرعی در میان مردم اشاره کرد و افزود: متأسفانه باید قبول کرد که هنوز در عرضه و تبیین احکام الهی درست عمل نکرده ایم و ضعف داریم؛ باید یاد بگیریم و به بیان اهمیت احکام زکات و خمس اهمیت دهیم، مردم ظرفیت پذیرش مبانی دینی را دارند و روز به روز شاهد افزایش استقبال مردم در پرداخت این وجوهات هستیم.

گفتنی است، در پایان این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از زحمات حجت الاسلام شوقی؛ حجت الاسلام نوری به عنوان دبیر شورای زکات استان آذربایجان‌غربی معرفی شد./935/د103/ب1

ارسال نظرات