۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۵۹۲۱۶۰
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گلپایگانی:

عمده مشکلات کشور ناشی از اعتماد و تکیه مسؤولان به غرب است

عمده مشکلات کشور ناشی از اعتماد و تکیه مسؤولان به غرب است
نماینده خبرگان مشکلات کشور را ناشی از اعتماد به غرب دانست و گفت: کسانی که به دنبال توسعه غربی بودند شکست خوردند و جز خسارت چیزی به ارمغان نیاوردند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن سعیدی گلپایگانی نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه تفکر لیبرال دموکراسی غرب یکی از مهمترین مشکلات چهل سال گذشته بوده است، اظهار داشت: فکر توسعه غربی برخی از مسؤولان باعث شد عزت، استقلال و حتی رسیدگی به امور جامعه را مخدوش کند.

وی با بیان اینکه همانگونه که رهبر معظم انقلاب تعبیر کردند نظام سرمایه داری دوام پیدا نخواهد کرد، ابراز داشت: صدای شکسته شدن استخوان های تفکر لیبرال دموکراسی غربی در جهان به گوش می رسد و نظریه های آنها با شکست مواجه شده و امروز شاهد حرکت های ضد سرمایه داری در سراسر دنیا از جمله کشور فرانسه هستیم.

نماینده خبرگان رهبری پیروی از فرامین و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را برای مسؤولان ضروری دانست و گفت: کسانی که به دنبال توسعه کشور با تفکر غربی بودند شکست خوردند و جز خسارت برای کشور چیزی به ارمغان نیاوردند؛ بنابراین مسؤولان بایستی با توجه به رهنمودهای رهبر انقلاب مشکلات جامعه را برطرف کنند.

وی در ادامه از اعتماد برخی مسؤولان به کشورهای غربی ابراز تأسف کرد و افزود: همانگونه که رهبری هم تأکید دارند کشور با همه دنیا به جز رژیم غاصب صهیونیستی، تعامل دارد اما باید توجه داشت که در عین تعامل نباید به آن ها اعتماد کرد؛ بخش عمده ای از مشکلات جامعه ما ناشی از اعتماد و تکیه به کشورهای غربی است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گلپایگانی معاهدات بین المللی را عمدتا استعماری دانست و خاطرنشان کرد: دشمن هیچگاه خیرخواه ما نبوده و در شرایطی که اهداف بیگانگان برای ما مبهم است عقل حکم می کند که جوانب احتیاط را در نظر داشته باشیم و بر اساس اعتماد به طرف مقابل تصمیم نگیریم.

وی از اصرار برخی از مسؤولان برای تصویب معاهداتی که عزت و استقلال کشور را نشانه رفته ابراز تعجب کرد و گفت: در برخی از معاهدات ایراداتی وجود دارد که با شرع و امنیت کشور در تضاد است اما شاهدیم که برخی از مسؤولان در صدد تصویب آنها هستند.

نماینده خبرگان رهبری در ادامه به کنوانسیون FATF  اشاره کرد و اظهار داشت: رهبرمعظم انقلاب صریحا اعلام کردند ما باید  شفافیت سازی مالی داخلی داشته باشیم، چطور عده ای توقع دارند که کشور لوایح چهارگانه ای را بپذیرد که آینده آن در ابهام است.

وی با بیان اینکه تجربه تلخ برجام را هنوز فراموش نکردیم، عنوان کرد: تجربه تلخ برجام نه تنها برای ما بلکه برای نسل های آینده هم بس است، کسانی که برای تصویب برجام سینه سپر کرده بودند امروز اذعان دارند که نتایج برجام نزدیک به صفر است، چرا مسؤولان از این خسارت بزرگ درس عبرت نمی گیرند و باز به دنبال تصویب لوایح FATF هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گلپایگانی در پایان سخنان خود توسعه غربی را خط قرمز نظام دانست و خاطرنشان کرد: نظام ما نظام اسلامی است و با توسعه غربی در تضاد است و رهبر معظم انقلاب هم با توسعه غربی مخالف است، چرا مسؤولان در پی تصویب معاهداتی هستند که خسارات آن ها روشن است./842/ت301/ق

ارسال نظرات