۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۵۹۱۸۱۳
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

مهمترین کارکرد ولایت حفظ آزادی جامعه است

مهمترین کارکرد ولایت حفظ آزادی جامعه است
کارشناس دینی گفت: کسانی که طرح دوقطبی را برای کشور ما ریخته‌اند صد سالی است که اروپا و آمریکا را به همین شیوه اداره می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه علمیه و کارشناس دینی در مراسمی که امروز به مناسبت یوم الله ۹دی در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: افرادی که در فتنه ۸۸ آشوب به پا کردند می‌دانستند که ولایت فقیه عامل ثبات و امنیت است برای همین با آن مخالفت می‌کردند تا شرایط را ناامن کنند البته نه برای آزادی، دموکراسی و حقوق بشر بلکه آنها قصد نابودی همه چیز را داشتند.

وی افزود: افرادی که از آنها صحبت شد قشر وابسته، لجوج و عنودی هستند که برخی صریحاً وابسته به بیگانه‌ها و سرویس‌ها و برخی ضدانقلاب‌اند که شاید وابسته نباشند اما رشد و آرامش مملکت را نمی‌خواهند.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: قشر دیگری هستند که دچار سوء تفاهم شده و انقلاب و نظام را همیشه به واسطه این سوء تفاهم به خرج می‌اندازند و سبب زیان همه می‌شوند.

وی در ادامه بیان داشت: کسانی که طرح دوقطبی را برای کشور ما ریخته‌اند صد سالی است که اروپا و آمریکا را به همین شیوه اداره می‌کنند اما ما مملکتی داریم که مردم باهوشی دارد و اختلاف نظر در آن سبب رشد افراد است اصلاً اگر اختلاف نظر و نقد در علم نباشد علم حیات نخواهد داشت ولی این اختلاف نظر در شرایط دوقطبی سازی موجب خفقان سیاسی می‌شود.

استاد حوزه علمیه افزود: خفقان سیاسی و دیکتاتوری سیاسی نتیجه جناح‌بندی‌ها و دوقطبی سازی‌های غیرواقعی است؛ این دیکتاتوری سیاسی امروز در اروپا وجود دارد که سرشاخه‌های آن در دست اسرائیل است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ابراز داشت: مهمترین کارکرد ولایت حفظ آزادی جامعه است؛ اختلاف نظر زمانی خوب است که واقعی باشد، در جریان فتنه ۸۸ حسن سوء استفاده از جناح‌بندی دروغین به عمل آمد؛ هر کسی که پای عقل ایستاد و عاقلانه و واقع‌بینانه بررسی کرد، انقلابی شد و کسی که هر بار به بهانه‌ای در یک باندبازی‌ افتاد غیرانقلابی.

وی در ادامه بیان داشت: مهمترین ارزش انقلاب ما عقلانیت است؛ ارزش عدالت به اثر واقعی آن است اگر عدالت نباشد سیستم جامعه از هم پاشیده می‌شود و افراد جامعه قابل اداره و کنترل نخواهند بود.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: عبودیت نیز مبنای عقلی دارد و انسان به خاطر این مبنای عقلی است که عبودیت را می‌پذیرد؛ ایمان به غیب نیز ثمره عقلانیت است و آن را باید مقابل علم تجربی بگذاریم نه در مقابل عقل.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ایمان به غیب میوه عقلانیت است؛ در اصول عقاید هم نباید تقلید کرد و باید عقلانیت را به کار گرفت./۹۶۹/پ202/ب1

ارسال نظرات