۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۵۹۱۶۴۰
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی رباط کریم:

حماسه ۹ دی یادآور ولایت پذیری و بصیرت مردم انقلابی است

حماسه ۹ دی یادآور ولایت پذیری و بصیرت مردم انقلابی است
اصغری با بیان اینکه حماسه ۹ دی یادآور ولایت پذیری مردم و دفاع از کیان انقلاب است، گفت: ۹ دی روز بصیرت انقلابیون بود.
خانم دکتر افتخار اصغری مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) رباط کریم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، حماسه ۹ دی را روز حمایت خودجوش ملت ایران از نظام و ولایت فقیه دانست و گفت: ۹ دی روز بصیرت انقلابیون بود.

وی افزود: ۹ دی روزی است که مردم باحضور در صحنه از جمهوریت نظام دفاع کردند و پاسخ محکمی به یاوه گوی‌ها و توطئه دشمنان خارجی دادند. مردم ایران ثابت کردند در مقابل هر آنچه به عقاید و مقدسات دین و انقلابشان توهین کند و ضربه بزند می‌ایستند و دفاع اسلام دفاع می‌کنند.

اصغری با استناد به کلام امیرمومنان علی (ع) خطاب به فرزند گرامیشان در نامه ۳۱ نهج البلاغه، ابراز کرد: حضرت فرمودند: قضایای گذشته را چراغ راه آینده کن و از رهگذر گذشته به آینده استدلال کن، چه حوادث عالم شبیه یکدیگراند و وقتی در گذشته حادثه‌ای اتفاق افتاده باشد شبیه آن در آینده نیز اتفاق خواهد افتاد اگر در گذشته دقّت کنی می‌توانی از آن عبرت بگیری؛ برهمین اساس هر سال باید این روز را گرامیداشت تا این حماسه بی نظیر از حافظه ملت پاک نشود و دشمنان نیز آن شکست مفتضح را فراموش نکنند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) رباط کریم ادامه داد: دشمنان باید بدانند مردم ایران اسلامی همواره نسبت به استقلال کشور و دخالت بیگانگان در امور داخلی کشور خود حساس بوده و در واقع روح عزت طلبانه و انقلابی ملت ایران در تاریخ نشان داده است که هرجا پای بیگانگان به امور داخلی شان باز شود، واکنش شدیدی نشان می‌دهند پس باید مراقب عملکردشان در رفتار با ایران اسلامی باشند.

وی با بیان اینکه مراسم گرامیداست ۹ دی به نوعی یادآوری حماسه و شور عظیم مردم است، گفت: ملت همواره باید حماسه ۹ دی را به خاطر داشته باشند چرا که آسایش کنونی را مدیون مجاهدت‌های گوناگون سربازان انقلاب در تمام عرصه‌ها و مردم همیشه بیدار کشورشان هستند که اگر نبود این خروش و بیداری مردمی چه بسا اکنون در کشاکش جدال با بیگانگان همچنان درگیر بودند.

اصغری در پایان ادامه داد: پس بزرگداشت هرساله این حماسه نه تنها لازم بلکه به نوعی جزء ضروریات است و به یادآوردن عاملان ایجاد این واقعه یاد آوری خواهد کرد که ما همچنان پشتیبان، ولی فقیه هستیم و در مقابل مخالفان، چون کوه ایستاده ایم تا آسیبی به انقلاب نرسد./۸۱۳/ت302/ب1
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات